nedelja, 21. februar 2016

VERBALNE IGRE

Kratke verbalne igre, ki se jih lahko igramo v 1. in 2.razredu, lahko pa tudi že v vrtcu. Igre, ki se jih velikokrat igramo, a včasih v ključnem trenutku pozabimo kako bi še lahko na igriv način otroku predstavili dano snov. 

Igre: 
1. Iskanje rim - Naredimo kartice na katere narišemo/natisnemo sličice, ki se rimajo. Najprej se igramo lahko kot igro spomin. Nato pa vsak učenec dobi eno kartico in mora povedati rimo na dano besedo ter rimo še poiskati med sličicami v sredini kroga.
2. Urjenje spomina - povemo Teta Berta je šla v trgovino in kupila krompir ... drugi vse ponovi in doda svojo besedo... Enako stori vsak naslednji v krogu.
3. Iskanje po kriteriju - List papirja na katerega naredimo razpredelnico ime, priimek, kraj, reka, država, predmet ... Izžrebamo črko in učenec zapiše z vsak pojem po eno besedo na dano črko. Pri mlajših otrocih imamo v eni košarici sličice za pojme (ime, priimek, mesto, reka...) in v drugi košarici listke s črkami. Izžreba sličico in črko in pove besedo. 
4. Zlogovanje - Iskanje števila zlogov za dani predmet. Imamo lahko predmete, ki ga otrok izžreba iz škatle ali pa sličice s predmeti.
5. Kratka - dolga beseda. Na tla damo lista - na enem pika (kratka beseda z enim zlogom) in črta (dolga beseda). Učenec poimenuje sličico / predmet. Zloguje besedo in jo razvrsti.
6. Katero besedo sem povedala? Besedo počasi glaskuješ, učenci pa morajo ugotoviti katero besedo si povedal.
7. Slišal sem glas. Učiteljica počasi govori besede. Ko učenci zaslišijo dani glas, zaploskajo.
8. Kaj se je spremenilo? Na tla postavimo različne predmete. Učenci si jih ogledajo. Potem predmete pokrijemo z rjuho. Enega ali dva predmeta odstranimo, ko se učenci obrnejo stran. Odstranimo rjuho in učenci ugotovijo kateri predmet smo odstranili. 
9. Oblačila. Enega od učencev pošljemo pred razred. Drugi morajo ugotoviti/povedati kaj je imel oblečeno. 
10. Kaj je spremenil? Enega od učencev pošljemo iz razreda. V času, ko je izven razreda, si nekaj spremeni na sebi (npr. zaviha hlačnico ...). Ko pride nazaj, morajo učenci ugotoviti, kaj je spremenil. 
11. Taborjenje - Peter je nesel na taborjenje ... (našteješ). Imel se je lepo. Tam je plaval ... (opisuješ kaj vse je počel). Kaj je nesel s seboj? - kdo si je zapomnil več stvari. Mlajšim otrokom lahko pomagamo tako, da damo na sredino kartice s sličicami. Med njimi naj bodo tudi take kar ni vzel s seboj. 
12. Zgodba na p.
13. Uporabi zlog v novih besedah. Na kartončkih imamo zapisane zloge. Učenec vzame en kartonček, prebere zlog in skuša na ta zlog povedati čim več besed.
14. Zlepljene besede. Poved zapišemo brez presledkov. Učenec mora ugotoviti kje so presledki in besede pravilno prebrati ali zapisati. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar