ponedeljek, 25. maj 2015

VAJE ZA RAZVOJ GOVORA

Ideje so povzete po knjigi gospe Levc: Liba laca lak.

DOLOČANJE SMERI ZVOKA
ŠT. IGRALCEV: eden ali manjša skupina
PRIPOMOČKI: predmeti, ki oddajajo zvok
NAMEN: določanje smeri zvoka
V rokah imamo predmet, ki oddaja zvok. Otrok zapre oči in dobro posluša. Ko sliši zvok, pokaže z roko v smer iz katere prihaja zvok. Pove kaj je oddalo zvok in kako se zvok imenuje (npr. ropotulja ropota).

LOČEVANJE RAZLIČNIH VRST ZVOKOV
ŠT. IGRALCEV: manjša skupina
PRIPOMOČKI: kozarec, ropotulja, papir, zvonec
NAMEN: vrste zvoka
Pred otroke postavimo predmete. Otroku zavežemo oči. Proizvedemo zvok. Otrok odveže oči in pokaže na predmet, ki je proizvedel zvok.

POSNEMANJE IN PREPOZNAVANJE (Pantomima)
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: prepoznavanje
Otrok si izbere žival, ki jo bo posnemal. Drugim ne pove katero je izbral. Žival prikaže z imitiranjem njegovega oglašanja, lahko tudi z gibi. Drugi ugibajo za katero živel gre.

RAZLIKOVANJE ZVOKA PO GLASNOSTI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: igračka
NAMEN: razlikovanje zvoka po glasnosti
V prostoru skrijemo igračko, ko je eden izmed otrok izven prostora. Ko se vrne, ga s ploskanjem vodiš na poti do cilja. ko ploskaš tiho, je otrok daleč od igračke, ko se približuje igrački, ploskaš glasneje. Ustnih navodil in usmeritev med igro ne dajemo.

RAZLIKOVANJE ZVOKA PO VIŠINI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: slike medveda in ptice za vsakega otroka
NAMEN: razlikovanje zvoka po višini
Vsak otrok dobi sliki medveda in ptice. Otrokom posnemaš glas medveda - globok glas in glas ptice - visok, cvileč glas. Nato pripovedujemo pravljico. Nekaj časa z glasom medveda, nekaj časa z glasom ptičke. Otrok pa pri tem dviga sličice - glede na to koga posnemaš.

USMERJANJE POZORNOSTI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: pravljica, zgodba ...
NAMEN: zbrano poslušanje
Berem pravljico ali pripovedujem zgodbo. Otroci zaploskajo vsakič, ko se v zgodbi pojavi žival (ali ko slišijo besedo na glas S, omeniš hrano ...) ali pa poskočijo, ko v stavku slišijo besedo, ki omenja nekaj živega, kar lahko leti, je mehko ...).

POSLUŠANJE TIHIH SPOROČIL (TELEFONČKI)
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: sličice s predmeti / pojmi
NAMEN: pozorno poslušanje
Pred skupino v krogu postavimo sličice različnih predmetov ali pojmov. Prvemu otroku zašepetaš eno izmed besed v uho. Ta isto besedo šepetaje na uho preda naslednjemu in tako, dokler ne pridemo do zadnjega. Zadnji dvigne omenjeni predmet, se usede na začetek vrste in zašepeta besedo za drug predmet.

SLUŠNO RAZLIKOVANJE PODOBNIH GLASOV (s-š, c-č, z-ž, z-s, ž-š, d-t, g-k, b-p, r-l)
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: razlikovanje podobnih glasov
Izgovarjaš različne glasove. Otrokom poveš, da bodo iskali glas npr. s. Besede naj se začenjajo na s ali na š. Ko slišijo glas s, dvignejo roko. Lahko govoriš tudi cele stavke. Če sliši glas s - vstane (npr. Sonce je na nebu), če sliši glas š - počepne (npr. Šotor je na trati.).

ISKANJE BESED Z DOLOČENIM GLASOM
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: palčke
NAMEN: razločevanje glasov
Izgovarjaš kratke stavke. Otrok je pozoren na besedo, v kateri sliši določen glas (razlikujemo z - ž). Ko sliši naprimer glas z - udari s palčkami (npr. Po zraku leti zmaj).







Ni komentarjev:

Objavite komentar