KAZALO:
1. Miška, kje si?
2. Ali je kaj trden most?
3. Barvice
4.Usa, usa, usasa
5. En, dva, tri
6. Šlip, šlap, šlop
7. Lisička, kaj rada ješ
8. Mačka in miš
9. Ptički v gnezda
10. Ravbarji in žandarji
11. Ristanc
12. Pokanje balonov
13. Žaba lovi muhe
14. Pod nogami
15. Indijanci
16. Poišči svojo barvo
17. Twist
18. Bil je konjenik
19. Ptičja kletka
20. Podajanje žogice
21. Zastavice
22. Hobotnica
23.Ponavljanje za vodjo
24. Vlak
25. Psiček brez utice
26. Stonoge
27. Lov z rutko
28. Na ulici
29. Klip - klop
30. Ravnotežne naloge
31. Kenguru
32. Zajci
33. Paznik
34. Volk, koliko je ura?
35. Robčki in košara
36. Štafeta - zgoraj, spodaj
37. Po štirih
38. Štafeta z žogo
39. Razbijanje lonca
40. Konjske dirke
41. Kdo bo ukradel rutico?
42. Nagajivi mucki in kužki
43. Medvedi in miške
44. Ujemi divjega konja
45. Petelinji boj
46. Kokoši in lisice
47. Barve blazin
48. Objemi soseda
49. Zelenjavna juha
50. Ribič gre na lov
51. Pepček
52. Lovljenje barv
53. Kdo se boji črnega moža
54. Jakec, kje si?
55. Skočimožek
56. Dobra vila
57. Rdeča luč - stop
58. Žaba in štorklja
59. V svojo hiško
60. Lokomotiva
61. Promet
62.Zbiralec žog
63. Kdo hodi okrog hiše?
64. Miška škreblja
65. Zvijanje polžka
66. Sproščanje
67. Lastovke se selijo
68.Ujeti ptički
69.Kdo bo prej?
70. Ubogi črni muc
71.Simon pravi
72. Ogledalo
73. Au, pika, bode
74.Hroščki se žogajo
75.Krožna dirka
76.Mačka varuje slanino
77.Lov na repek
78.Skoči možek
79.Skok na otok
80.Pozdravčki v paru
81.Čez noge v krogu
82.Ura bije
83.Živi valjarčki
84.Dobro jutro
85.Medvedi in volkovi
86.Žaba v ribniku
87.V živalskem vrtu
88.Lev in tiger
89.Skozi tunel
90.Kačji kralj
91.Kača
92.Tepežkanje
93.Čuvaj
94.Okamenele babe
95.Preskoči prijatelja
96.Konj in kočijaž
97.Nagajive miške
98.Potujem v Rakitnico
99.Pet komolcev
100.Zadevanje plastenk
101.Škarjice brusit
102.Tat
103.Lonec ubijati
104.Medvedje v verigi
105.Gospodarja ni doma
106.Figure metat
107.Kdo meče žogo
108.Kaj imam na hrbtu
109.Modna pista
110.Zajčki
111.Kavboji
112.Ples v temi
113.Čez reko
114.Lačna usta
115.Sem v športni igralnici
116.Štorklja in žabe
117.Pajek in muhe
118.Zavozlanka
119.Kdo vodi?
120.Kočija
121.Klicna žoga
122.Lovska žoga
123.Nedeljski pobeg
124.Račka, račka, gos
125.Mavrica
126.Medvedkov objem
127.Ribe v mreži
128.Ledeni Janez in sonce
129.Stekli pes
130.Rezilo
131.Skupaj smo eno
132.Indijanci?
133.Ali zadeneš?
134.Morje boli trebuh
135.Pri zdravniku
136.Domine
137.Kipi
138.Tekanje skupin
139.Anatomija
140.Buče rujemo
141.Cebanje bale
142.Goljufivo podajanje
143.Kdo bo prvi
144.Kdo je skril žogo
145.Čevlje sezuvati
146.Žoga je ušla med nogami
147.Čuvaj in veverice
148.Žoganje z brisačo
149.Kdo bo prvi
150.Tekma skozi predor
151.Domov
152.Časopisna tekma
153.Hitre perice
154.Pazi, žabji jezik!
155.Tek na treh nogah
156. Iz kroga
157. Preluknjati zid
158. Lovec, tukaj sem!
159. Telekrmar
160. Čez morje
161. Dirke z balončki
162. Slamico v plastenko
1. MIŠKA, KJE SI?
1. Miška, kje si?
2. Ali je kaj trden most?
3. Barvice
4.Usa, usa, usasa
5. En, dva, tri
6. Šlip, šlap, šlop
7. Lisička, kaj rada ješ
8. Mačka in miš
9. Ptički v gnezda
10. Ravbarji in žandarji
11. Ristanc
12. Pokanje balonov
13. Žaba lovi muhe
14. Pod nogami
15. Indijanci
16. Poišči svojo barvo
17. Twist
18. Bil je konjenik
19. Ptičja kletka
20. Podajanje žogice
21. Zastavice
22. Hobotnica
23.Ponavljanje za vodjo
24. Vlak
25. Psiček brez utice
26. Stonoge
27. Lov z rutko
28. Na ulici
29. Klip - klop
30. Ravnotežne naloge
31. Kenguru
32. Zajci
33. Paznik
34. Volk, koliko je ura?
35. Robčki in košara
36. Štafeta - zgoraj, spodaj
37. Po štirih
38. Štafeta z žogo
39. Razbijanje lonca
40. Konjske dirke
41. Kdo bo ukradel rutico?
42. Nagajivi mucki in kužki
43. Medvedi in miške
44. Ujemi divjega konja
45. Petelinji boj
46. Kokoši in lisice
47. Barve blazin
48. Objemi soseda
49. Zelenjavna juha
50. Ribič gre na lov
51. Pepček
52. Lovljenje barv
53. Kdo se boji črnega moža
54. Jakec, kje si?
55. Skočimožek
56. Dobra vila
57. Rdeča luč - stop
58. Žaba in štorklja
59. V svojo hiško
60. Lokomotiva
61. Promet
62.Zbiralec žog
63. Kdo hodi okrog hiše?
64. Miška škreblja
65. Zvijanje polžka
66. Sproščanje
67. Lastovke se selijo
68.Ujeti ptički
69.Kdo bo prej?
70. Ubogi črni muc
71.Simon pravi
72. Ogledalo
73. Au, pika, bode
74.Hroščki se žogajo
75.Krožna dirka
76.Mačka varuje slanino
77.Lov na repek
78.Skoči možek
79.Skok na otok
80.Pozdravčki v paru
81.Čez noge v krogu
82.Ura bije
83.Živi valjarčki
84.Dobro jutro
85.Medvedi in volkovi
86.Žaba v ribniku
87.V živalskem vrtu
88.Lev in tiger
89.Skozi tunel
90.Kačji kralj
91.Kača
92.Tepežkanje
93.Čuvaj
94.Okamenele babe
95.Preskoči prijatelja
96.Konj in kočijaž
97.Nagajive miške
98.Potujem v Rakitnico
99.Pet komolcev
100.Zadevanje plastenk
101.Škarjice brusit
102.Tat
103.Lonec ubijati
104.Medvedje v verigi
105.Gospodarja ni doma
106.Figure metat
107.Kdo meče žogo
108.Kaj imam na hrbtu
109.Modna pista
110.Zajčki
111.Kavboji
112.Ples v temi
113.Čez reko
114.Lačna usta
115.Sem v športni igralnici
116.Štorklja in žabe
117.Pajek in muhe
118.Zavozlanka
119.Kdo vodi?
120.Kočija
121.Klicna žoga
122.Lovska žoga
123.Nedeljski pobeg
124.Račka, račka, gos
125.Mavrica
126.Medvedkov objem
127.Ribe v mreži
128.Ledeni Janez in sonce
129.Stekli pes
130.Rezilo
131.Skupaj smo eno
132.Indijanci?
133.Ali zadeneš?
134.Morje boli trebuh
135.Pri zdravniku
136.Domine
137.Kipi
138.Tekanje skupin
139.Anatomija
140.Buče rujemo
141.Cebanje bale
142.Goljufivo podajanje
143.Kdo bo prvi
144.Kdo je skril žogo
145.Čevlje sezuvati
146.Žoga je ušla med nogami
147.Čuvaj in veverice
148.Žoganje z brisačo
149.Kdo bo prvi
150.Tekma skozi predor
151.Domov
152.Časopisna tekma
153.Hitre perice
154.Pazi, žabji jezik!
155.Tek na treh nogah
156. Iz kroga
157. Preluknjati zid
158. Lovec, tukaj sem!
159. Telekrmar
160. Čez morje
161. Dirke z balončki
162. Slamico v plastenko
1. MIŠKA, KJE SI?
ŠT. IGRALCEV: poljubno
POTREBUJEMO: dve ruti
Izštejemo
dva otroka. Drugi se primejo za roke in stojijo v krogu. Izžrebanemu paru
zavežemo oči. Eden od njiju je mačka, drugi miška. Oba zavrtimo v krogu, nato
pa mačka začne loviti miš tako, da sprašuje: »Miška, kje si?« Miška pa
odgovori: »Tu sem!« Miška se trudi, da je mačka ne bi ujela. Tako slepa miš in
mačka tavata, dokler se ne zaletita druga v drugo. V naslednji igri sta
naslednja otroka mačka in miš.
2. ALI JE KAJ TRDEN MOST?
ŠT.
IGRALCEV: 6 ali več
POTREBUJEMO:
večji prostor
Dva
od igralcev si stopita nasproti in se primeta za roke, da naredita 'most'. Dogovorita se, kaj bo drugi
predstavljal (jabolko, avto …). Drugi ju ne smejo slišati. Ostali otroci
stojijo v koloni in se primejo drug drugega za ramena. Prvi je lokomotiva in
vodi po prostoru.
Ko
pridejo do mostu vprašajo: »Ali je kaj trden most?«
Most:
»Kakor skala kost!«
Otroci:
»Ali gre lahko naša vojska skoz?«
Most:
»Če daste zadnjega prašička?«
Otroci:
»Če ga ulovite, ga tudi dobite!«
Most
dvigne roke in spusti kolono skozi, ulovi pa zadnjega otroka (tako, da spusti
roke). Nato ga most vpraša: »Kaj imaš rajši? Jabolko ali avto?« Ujeti se odloči
za predmet in se postavi za tistega, ki si ga izbere. Ostali otroci ne smejo
slišati izbire. To se ponavlja, dokler ne ujameta zadnjega otroka. Tudi
lokomotiva izbere enega izmed 'predmetov' in se pridruži mostu.
Med
seboj se trdno primejo okoli pasu in začno močno vleči. Vsak del mostu vleče v
svojo smer. Skupina, ki ji uspe obstati na nogah, zmaga.
3. BARVICE
ŠT.
IGRALCEV: 4 ali več
POTREBUJEMO:
prostor
Določimo
vloge: kupec, prodajalec, barvice. Barvice se domenijo kakšne barve bodo.
Določimo območje, kjer lahko barvica beži, določimo trgovino in dom.
Kupec
pride v trgovino: »Dober dan, ali imate barvice?«
Prodajalec:
»Dober dan. Kakšne barve pa?«
Kupec:
»Rad bi ___________ barvo!«
Če
je izbral barvo, ki jo ima kateri izmed otrok, ga le-ta skuša odvrniti od
nakupa in reče: »Gospod, doma ste pustili prižgan štedilnik!«
Kupec
steče domov in ugasne štedilnik, barvica pa se skuša izmuzniti iz trgovine.
Kupec jo lovi. Če barvici uspe priti nazaj v trgovino, preden jo kupec ujame,
postane barvica prodajalec, kupec pa barvica. Če pa kupec ujame barvico, se
le-ta vrne v trgovino in je še naprej barvica.
4. USA, USA, USASA
ŠT.
IGRALCEV: 3 ali več
POTREBUJEMO:
elastika
Dva
otroka raztegneta elastiko in jo tako držita na gležnjih. Dobimo pravokotnik. V
nadaljevanju elastiko dvignemo, če je stopnja uspešno opravljena. Tretji skače
in govori: 'Usa, usa, usasa, pipi duga čarapa.' Skače po naslednjem zaporedju:
1.
Elastika med
nogama.
2.
Preskok na drug
del. Elastika med nogama.
3.
Zopet na levi
del.
4.
Skok na desni
del.
5.
Z vsako nogo na
en del elastike.
6.
Obrneš noge.
Vsaka noga na delu elastike.
7.
Skočiš narazen.
Elastika je med nogama.
8.
Zaviješ elastiko
z nogama.
9.
Seskočiš na desno
stran.
5. EN, DVA, TRI
ŠT.
IGRALCEV: 3 ali več
POTREBUJEMO:
elastika
Dva
igralca raztegneta elastiko, da dobita pravokotnik. Enako kot pri prejšnji
igri. Igralec 3x skoči na prvo elastiko, 3x med obema elastikama in 3x na
drugo. Sledi obrat. Elastika ostane med nogama in spet naredi 3 poskoke, nato
3x skoči v sredino in 3x na prvi elastiki. S tem je prva stopnja opravljena in
gre na višjo stopnjo. Če se zmoti, ga zamenja drug igralec.
6. ŠLIP, ŠLAP, ŠLOP
ŠT.
IGRALCEV: 6 ali več
POTREBUJEMO:
elastika
Dva
otroka držita elastiko tako, da na sredini dobita križ. Potem izgovorita
besede: ,Šlip, šlap, šlop' in pri tem zamahneta z rokama na vse strani tako, da
prepletata elastiko v zamotano strukturo. To morajo ostali otroci preplezati,
ne da bi se dotaknili elastike, sicer izpadejo iz nadaljnje igre. Tisti, ki
ostane v igri do konca, zmaga.
7. LISIČKA, KAJ RADA JEŠ?
ŠT.
IGRALCEV: 6 ali več
POTREBUJEMO:
/
En
otrok je lisica, ostali so kokoši, ki stojijo v vrsti pred lisičko. Lisička se
odmakne od kokoši za vsaj 5 m in jim kaže hrbet. Kokoši se korakoma premikajo
proti lisički in jo sprašujejo kaj rada je. Ko se kokoške že zelo približajo
lisički, jim ta odgovori: »Kokoške!« in jih prične loviti. Tisti, ki ga lisička
ulovi, postane lisička in pomaga pri naslednji igri.
8. MAČKA IN MIŠ
ŠT.
IGRALCEV: 10 ali več
PRIPOMOČKI:
/
Z
izštevanko izštejemo dva otroka – mačko in miš. Ostali se primejo za roke in
naredijo velik krog. Miš stoji v krogu, mačka pa izven njega. Mačka skuša
uloviti miš, otroci pa z dviganjem in spuščanjem rok ter s stiskanjem drug ob
drugega preprečujejo mački, da bi se vrinila v krog in ujela miš. Ko mačka
ujame miš, izberemo drug par za nadaljevanje igre.
9. PTIČKI V GNEZDA
ŠT.
IGRALCEV: 6 ali več
PRIPOMOČKI:
obroči
Vsak
otrok dobi svoj obroč, ki predstavlja njegovo gnezdo. N začetku so vsi otroci v
svojem gnezdu, ko pa učiteljica reče: »Ptički letajo!« otroci zapustijo gnezda
in letajo po prostoru. Med tem učiteljica vzame eno gnezdo. Ko reče: »Ptički v
gnezda!« vsak otrok steče v najbližje
gnezdo. Najpočasnejši ostane brez njega in je iz igre izključen. Kdor do
zadnjega ne izgubi gnezda, je zmagovalec.
10. RAVBARJI IN ŽANDARJI
ŠT.
IGRALCEV: 8 ali več
PRIPOMOČKI:
/
Z
izštevanko se skupina razdeli na dve polovici. Eni so ravbarji, drugi žandarji.
Na znak začno žandarji loviti ravbarje. Ko katerega ujamejo, ga spravijo v
zapor. Zapor je z risom omejen prostor, iz katerega ravbarji ne morejo uiti. Ko
so vsi ujeti, je igra končana.
11. RISTANC
ŠT.
IGRALCEV: dva ali več, lahko tudi eden
PRIPOMOČKI:
kreda
Na
asfalt s kredo narišemo ristanc. Izza črte vržemo kamenček v 1 polje. Nato
skačemo po oštevilčenih poljih. Če je en kvadratek, vanj skočimo z eno nogo. Na
desetki se obrnemo in nazaj grede poberemo kamenček. Če kamenček pade na črto
ali če stopimo pomotoma na tla, gremo še enkrat od začetka, drugače nadaljujemo
s številko 2 in tako dalje do 10.
12. POKANJE BALONOV
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
baloni, kratke vrvice
Vsak
otrok napihne balon in si ga s kratko vrvico priveže na gleženj. Nato si poišče
par in ko zasliši glasbo, z njim zapleše. Naloga igre je, da par med plesom
stopajo in počijo balone drugih parov, lastne pa morajo obvarovati. Zmaga
tisti, ki zadnji obdrži balon na nogi.
13. ŽABA LOVI MUHE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
penasto žogico v vrečki iz blaga, povezano z 1,5m dolgo vrvico
Izmed
otrok določimo žabo, ki lovi muhe. Žaba lahko ulovi muho le tako, da jo zadane
z žogico v vrečki, vendar ne sne izpustiti vrvice. Ko je muha pravilno ujeta, z
žabo zamenjata vlogi. Lov se nadaljuje. Muhe bežijo po prostoru in mahajo z
rokami, kot da letijo.
14. POD NOGAMI
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
različne žoge
Naredimo
kolone otroke s po 7 člani. Otroci stojijo tesno drug za drugimv razkoračeni
stoji. Na znak se prvi otrok obrne in se splazi pod nogami svojih prijateljev.
Ko konča, se postavi razkoračeno na koncu vrste. Lahko nadaljujemo tudi gibanje
pod nogami z eno žogo, dvema žogama, kotaljenjem žoge …
15. INDIJANCI
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Otroci
so Indijanci, ki zasledujejo Kavboje. Učitelj je njihov opazovalec in govori
oziroma kaže kaj delajo Kavbojci.
STOP
(dvignjena odprta dlan) – kavboji opazujejo, zato se morajo uleči na tla, da
jih ne vidijo
PAZI
(mahanje z roko gor in dol) – zasledovanje le s plazenjem, lazenjem po tleh
TECI
(z roko maha naprej) – kavboji so daleč pred njimi in morajo teči
SKAČI
(poskakovanje) – kavboje zasledujejo po vodi in skačejo s kamna na kamen
Ukaze
lahko različno kombiniramo in ponavljamo, lahko pa si izmislimo tudi nove.
16. POIŠČI SVOJO BARVO
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
obroči, barvne vrečke napolnjene z rižem
Otroci
tečejo po prostoru. Na glavi / okoli vratu imajo vrečke z rižem določene barve.
Na znak morajo skočiti v obroč takšne barve, kot je njihova vrečka na glavi.
17. TWIST
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
časopisni papir ali rutka
Otroci
stojijo na časopisnem papirju in ob glasbeni spremljavi začnejo plesati twist
(iz stoje do počepa in nazaj v stojo).
18. BIL JE KONJENIK
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Ob
tej pesmi se usedemo za dolgo mizo ali pa stojimo. Z rokama in nogama ter glavo
in zadnjo platjo bomo oponašali konjske gibe oz. njegovo obnašanje.
Bil je konjenik, na iskrem črnem vrancu,
jahal je skoz' noč kot blisk in kot vihar.
Konjeniki, pozor, v dir, galop
z eno roko (udarjamo po mizi)
z obema rokama (udarjamo po mizi)
z eno nogo (udarjamo ob tla)
z drugo nogo (udarjamo z obema nogama ob tla)
z glavo (migamo kot bi oponašali konja)
z repom (z zadnjo platjo nakažemo kot bi oponašali
konja)
19. PTIČJA KLETKA
ŠT.
IGRALCEV: dve skupini
PRIPOMOČKI:
/
Igralce
razdelimo na dve skupini. Prvi sestavljajo kletko: primejo se za roke in
sklenejo obroč. Drugi so ptički in sedejo na sredino kroga. Igralci, ki
predstavljajo kletko, jih poskušajo zadržati, vendar pri tem ne smejo biti
preveč grobi. Če vsi ptički uidejo iz kletke, zmagajo ptički, če jim to ne
uspe, pa 'kletka'.
20. PODAJANJE ŽOGE
ŠT.
IGRALCEV: dve enako številčni skupini
PRIPOMOČKI:
dve žogi
Žogi
naj bosta dovolj veliki, da ju je mogoče prijeti z nogami. Igralci so
razdeljeni v dve skupini, vsaka dobi eno žogo. Igralci si jo morajo podajati
tako, da jo primejo s stopali, pri čemer pa ne sme pasti na tla. Če se to po
nesreči vendarle zgodi, mora žoga spet na začetek skupine. Zmaga skupina, ki
žogo hitreje poda do zadnjega igralca.
21. ZASTAVICE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
dve ruti različnih barv
Vodja
igre vzame v eno roko ruto ene, v drugo pa ruto druge barve. Kadar pomaha z eno
ruto, morajo vsi nastopajoči počepniti ali leči na tla, ko pomaha z drugo ruto,
morajo hitro vstati. Kdor se zmoti ali zamudi, mora iz igre.
22. HOBOTNICA
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Večji
prostor je morje, na obeh straneh pa je breg. Eden od otrok stoji na drugem
bregu kot ostali in je hobotnica. Hobotnica zakliče: »Plavaj!« in ribice
stečejo na nasprotni breg. Kogar hobotnica ujame, postane hobotničina lovka.
Primeta se za roke in lovita ostale ribice.
23. PONAVLJAMO ZA VODJO
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Otroci
stojijo za vodjo v koloni, drug za drugim. Vodja se premika po prostoru in dela
poljubne gibe, otroci pa ga posnemajo. Lahko delamo gibe ob glasbi, s tem, da
otroci upoštevajo ritem glasbe.
24. VLAK
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Otroci
se postavijo v kolone po 5 ali 6. Vsaka kolona ima na koncu vodjo, ki usmerja
vlak, ostali pa zaprejo oči. Vlakovodja daje signale:
-
Dotik glave –
naravnost
-
Stisk leve rame –
zavijanje levo
-
Stisk desne rame
– zavijanje desno
-
Dotik sredine
hrbta – vlak se ustavi
25. PSIČEK BREZ UTICE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Pari.
Prvi stoji razkoračeno in je utica, drugi med nogami je psiček. En psiček nima
utice. Zakličemo: »Menjaj utico!« in psički menjajo utice. Vsakokrat ostane en
psiček brez utice.
26. STONOGE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Otroke
razdelimo v 4 kolone. Učenci se primejo za rame. Vsaka stonoga ima svojo glavo,
ki jo vodi na različne načine po prostoru. Na učiteljev znak gre glava na rep
in tako nadaljujemo, dokler se ne zvrstijo vsi učenci.
27. LOV Z RUTKO
ŠT.
IGRALECV: poljubno
PRIPOMOČKI:
rutke
Štirje
lovci z rutkami lovijo otroke, ki beže pred njimi. Ujeti prevzame rutko in
postane lovec.
28. NA ULICI
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Učenci
sedejo na tla. Ko učiteljica pokaže rdeč krog, so mirni. Ko pa pokaže zelen
krog, pa ponazarjajo vožnjo avtomobila, hojo pešca, upravljanje kolesa …
29. KLIP – KLOP
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Vodja
igre z besedicama KLIP in KLOP ukazuje igralcem. Ob besedi KLIP morajo
spremeniti položaj telesa (vstati, počepniti…), ob besedi KLOP pa morajo v njem
vztrajati. Vodja lahko bega igralce tako, da sam počne ravno nasprotno od
svojih ukazov.
30. RAVNOTEŽNE NALOGE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
žogice za namizni tenis, plastične žlice, ravnilo, klobučki …
Učenec
položi žogico na žlico in se tako sprehaja po razredu. Lahko speljemo progo, ki
jo mora otrok premagati, ne da bi mu žogica padla na tla. Lahko poskusimo tudi
z ravnilom, ki ga nosijo navpično na dlani, s 'klobučkom', ki ga nosijo na
glavi …
31. KENGURU
ŠT.
IGRALCEV: poljubno / pari
PRIPOMOČKI:
rutke ali trakovi blaga
Igralcem
zvežemo nogi nad gležnji. Označimo pot, ki jo mora 'kenguru' preskakati. Lahko
pa več kengurujev naenkrat skače po poti. Zmaga tisti, ki je prvi na cilju.
32. ZAJCI
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
kreda / obroči
Igralci
si narišejo kroge – gnezda, v katerih so kot zajci varni. Eden izmed igralcev –
zajcev mora ostati brez gnezda in na določen znak se za njim zapodi lovec.
Zajec beži in ko je v nevarnosti ali ko je upehan, skoči v bližnje gnezdo. S
tem prežene zajca, ki je bil tam dotlej, ta se mora hitro pognati in bežati
pred lovcem. Ko lovec ujame zajca, se vlogi zamenjata.
33. PAZNIK
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
kreda, predmet, žoga
Narišemo
krog in vanj mora paznik. Poleg njega postavimo predmet, ki ga nato vsi
igralci, ki stojijo ob krogu, skušajo zadeti z žogo. Mečejo eden po eden,
paznik pa jim mora preprečiti zadetke. Če kdo izmed igralcev zadane tarčo, mora
paznik med gledalce.
34. VOLK, KOLIKO JE URA?
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Eden
je volk, ostali so zajčki. Zajčki dražijo volja: »Volk, koliko je ura? Si
lačen? Volk, kdaj boš jedel?« Volk odgovarja: »Čez pol ure! Ob osmih!« »Zdaj!«
- požene se za zajci in tisti, ki ga ujame, je v naslednji igri volk.
35. ROBČKI IN KOŠARA
ŠT.
IGRALCEV: dve skupini
PRIPOMOČKI:
košara, trakovi / žogice
Dve
skupini stojita na enem koncu polja. Na drugem koncu je košara z
žogicami/robčki. Na dani znak stečeta prva dva iz košare vzeti žogico. Ko se
vrne eden, steče naslednji. Kdo prvi izprazni košaro?
36. ŠTAFETA – ZGORAJ, SPODAJ
ŠT.
IGRALCEV: 2 skupini
PRIPOMOČKI:
žoge
Polovica
igralcev sestavlja eno in polovica drugo moštvo. Obe moštvi stojita v koloni in
si podajata žogo – najprej nad glavo, potem med nogami, e eni in drugi smeri.
Igralec mora takoj, ko odda žogo, teči na drugo stran vrste. Katero moštvo se
zvrsti prvo?
37. PO ŠTIRIH
ŠT.
IGRALCEV: 5 ali več / skupino
PRIPOMOČKI:
/
Igralci
stojijo v dveh kolonah z razkoračenimi nogami. Zadnji igralec v vrsti steče ob
vrsti do konca igrišča in se vrne pod razkoračenimi nogami. Potem se tudi sam
postavi na začetek vrste. To je znak za start zadnjega v vrsti.
38. ŠTAFETA Z ŽOGO
ŠT.
IGRALCEV: 6 – 32
PRIPOMOČKI:
pink-ponk žogice
Tekmovalci
dveh ali več skupin tekmujejo med seboj v parih. Vsak par drži pink-ponk žogico
s čelom. Na dani znak mora prvi par vsake skupine preteči določeno razdaljo in
se po isti poti vrniti. Če pade žogica na tla, se morata tekmovalca ustaviti,
pobrati žogico, stopiti 3 korake nazaj, jo ponovno prijeti s čeli in
nadaljevati igro.
39. RAZBIJANJE LONCA
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
ruta, lonec / konzerva, 1m dolga palica
Konzervo
obesimo na kol, zabit v zemlji. Slepca s kolom v roki oddaljimo 10 korakov,
zavrtimo, potem pa mora nazaj h konzervi. Udariti sme 3x. če zadene, ga čaka
primerna razdalja.
40. KONJSKE DIRKE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
časopisni papir
Otroci
časopisni papir zvijejo v rolo in si jo položijo med noge. Predstavljajo si, da
jahajo konjička in galopirajo po prostoru. Pri tem morajo paziti, da se ne
zaletijo v sovrstnike.
41. KDO BO UKRADEL RUTICO?
ŠT.
IGRALCEV: 2 skupini
PRIPOMOČKI:
rutica
Otroci
so razdeljeni v dve skupini. Vsak otrok v obeh skupinah ima svojo številko. Ko
učitelj zakliče določeno številko, otroka s to številko iz obeh skupin stečeta
do učitelja, ki na sredini igralnice v iztegnjeni roki drži rutico, in mu jo
poskušata izmakniti. Katera skupina si bo večkrat priborila rutico?
42. NAGAJIVI MUCKI IN HUDI KUŽKI
ŠT.
IGRALCEV: 2 skupini
PRIPOMOČKI:
/
Otroci
so razdeljeni v 2 skupini, ki stojita za črto na nasprotnih straneh igrišča.
Prva skupina so mucki, druga pa kužki. Eden izmed otrok prve skupine gre do
»kužka« in ga nagajivo udari po roki. Kužek se razjezi in poskuša ujeti
nagajivega mucka, ki beži pred njim. Če ga ujame v času 30s, se mucek pridruži
kužkom, če ne, pa se kužek pridruži muckom. Katera skupina je po določenem času
številčnejša?
43. MEDVEDI IN MIŠKE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
boben
Otroci
poljubno in počasi hodijo po prostoru. Ko začne učitelj udarjati po bobnu,
začnejo oponašati živali. Če je udarjanje hitro, so otroci miške, kadar pa je
počasno, so medvedi.
44. UJEMI DIVJEGA KONJA
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
trakovi krep papirja, baloni, vrvica
Imamo
dve skupini – divji konji, kavboji. Divji konji si okrog levega gležnja
zavežejo dolg papirnat trak, kavboji pa vrvico na kateri je trdno privezan
balon. Kavboji poskusijo ujeti divje konje za rep. Dovolj je, če konju stopijo
na rep in se ta utrga. Divji konji pa so tudi nevarni. Če sem posreči, da
nasprotniku počijo balon, je kavboj ranjen in izpade iz igre.
45. PETELINJI BOJ
ŠT.
IGRALCEV: pari
PRIPOMOČKI:
/
Razdelimo
se na pare. Otroci predstavljajo petelinčke. Lahko določimo različne oblike –
oba čepita in se odrivata z nadlaktmi ali stojita le na eni nogi … kdor prvi
pade na tl, je poraženec.
46. KOKOŠI IN LISICE
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
kreda
Dva
igralca sta lisici in si narišeta kvadrat, v katerem je njun brlog. Ena lisica
gre na lov na kokoši in ko katero ujame, jo pripelje v brlog, kjer jo druga
lisica čuva. Proste kokoši tekajo in se izmikajo lisici, ki jih lovi, obenem pa
lahko iz brloga z dotikom rešijo ujete prijateljice. Lisica v brlogu mora to seveda
preprečiti, vendar ne sme zapustiti kvadrata, ki predstavlja brlog. Če pa se
dotakne kokoši, ki skuša rešiti prijateljico, je tudi ta ujeta. Igra se konča,
ko zmaga kokoši na prostosti.
47. BARVE BLAZIN
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
moder in zelen karton, modre in zelene blazine
Po
prostoru so mešano razporejene modre in zelene blazine. Otroci tekajo prosto po
prostoru, ne po blazinah. Ko učitelj pokaže določeno barvo, morajo vsi na
blazine take barve. Igro večkrat ponovimo.
48. OBJEMI SOSEDA
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
rutica
Lovec (v roki drži rutko, da ga ostali
učenci opazijo) lovi ostale igralce, ki prosto tekajo po prostoru. Učenci so
varni pred lovcem, ko so v “zapiku”: ko se dva učenca med seboj objameta (se
primeta za obe roki).
49. ZELENJAVNA
JUHA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: blazine
V vsakem kotu igrišča določimo prostor eni
vrsti zelenjave (npr. fižolu, čebuli, korenju in krompirju). Učence razdelimo
na štiri skupine, vsaka nosi svoje zelenjavno ime. Na sredino igrišča narišemo
krog (jušni lonec).
Kuhar se postavi na sredino kroga in
pokliče vsako zelenjavo posebej. Poklicani učenci se postavijo na obod kroga.
Na klic: “Juha vre!” začnejo poskakovati na mestu, na klic: “Juha se smodi!” pa
kuhar začne loviti učence, ki se morajo čim hitreje rešiti v svojo bazo. Ujeti
učenci gredo v jušni lonec in pomagajo v naslednji igri loviti. Igra traja,
dokler niso vsi ujeti.
50. RIBIČ GRE NA LOV
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
Ribič se postavi na eno stran prostora in
zakliče: “Ribice, ribice, ribič gre na lov!”. Ribice mu plavajo nasproti, ribič
jih lovi. Ujeti učenci se primejo za roke in napravijo mrežo ter pomagajo
ribiču loviti. Učenci se lahko izmuznejo skozi mrežo, ker lahko lovita le
krajna dva igralca. Če se mreža pretrga, ulov ne velja.
51. PEPČEK
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
žoga
Učenci se postavijo v krog, v
sredino stopi “Pepček”. Učenci si podajajo (kotalijo) žogo, Pepček jo skuša
prestreči. Če se žoge dotakne, postane Pepček tisti učenec, ki je žogo pred tem
zakotalil.
52. LOVLJENJE BARV
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
blazine 4 barv
Učence razdelimo na štiri barve: Rdeče,
Zelene, Modre in Rumene. Vsaka barva ima “dom” v enem kotu igrišča. Določimo
eno izmed barv, ki bo imela 1 minuto časa za lovljenje ostalih barv. Ujete
učence odvedejo v svoj dom, kjer počakajo do konca igre. Po minuti lovljenja
preštejemo, koliko učencev so ujeli. Nato lovi druga barva… Katera barva je
bila najbolj uspešna (je ulovila največ učencev)?
53. KDO SE BOJI ČRNEGA MOŽA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Črni mož se
postavi na eno stran prostora, učenci na drugo. Črni mož zakliče: “Kdo se boji
črnega moža?” Učenci odgovorijo: “Nihče!” in stečejo proti črnemu možu. Črni
mož jih lovi, kogar se dotakne, postane njegov pomočnik. Črni mož in pomočniki
smejo teči samo naprej.
54. JAKEC, KJE SI ?
ŠT. IGRALCEV :
poljubno
PRIPOMOČKI : /
Učenci stojijo v krogu in se držijo za
roke. V krogu sta Jakec in Micka, ki ima zavezane oči. Micka vpraša:”Jakec, kje
si?”, Jakec ji odgovori: “Tukaj sem!” Micka skuša Jakca ujeti, Jakec pa se ji
izmika. Če Micki Jakca ne uspe ujeti, zamenjamo vlogi ali pa zmanjšamo krog.
55. SKOČIMOŽEK
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Učenci sedijo po turško ali čepijo v
polkrogu. Kličemo jih po imenu. Poklicani učenec mora hitro skočiti kvišku,
napraviti gib z rokami in nogami (raznožiti in odročiti gor) in zopet sesti.
Kdo je bil hiter? Kdo je skočil visoko?
56. DOBRA VILA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: rutki, paličica
Dva učenca sta lovca (dobita rutki), eden
pa je dobra vila (dobi paličico). Lovca lovita ostale, ki prosto tekajo po
igrišču. Ujeti učenci morajo leči na tla. Dobra vila hodi naokrog, se s palčko
dotika ležečih igralcev in jih tako “obudi”, da se zopet lahko vrnejo v igro. Lovca dobre vile ne moreta ujeti. Vloge večkrat menjamo.
57. RDEČA LUČ – STOP
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
rdeč in zelen krog iz kartona
Učiteljica kaže na semaforju (iz
kartona) rdečo ali zeleno luč. Otroci so vozniki avtomobilov, motorjev, koles,
tečejo in se oglašajo z njihovimi značilnimi zvoki. Ustavijo se in utihnejo, ko
učiteljica pokaže rdečo luč, ter nadaljujejo ob zeleni luči.
58. ŽABA IN ŠTORKLJA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Na tleh označimo luži, v katerih
prebivajo žabe. Veselo kvakajo in hodijo na obisk iz ene luže v drugo. Med
lužama stopa štorklja in skuša žabe uloviti. Tisto, ki se je dotakne, odpelje v
svoje »gnezdo«. Čez nekaj časa učiteljica določi drugo štorkljo. Ujete žabe so
rešene in igra se ponovi. Katera štorklja je ujela največ žab?
Štorklja govori: ŠTORKLJA HODI PO MOČVIRJU,
ONA RADA ŽABE JE.
HITRO TECI IN POSKOČI,
DA TE ŠTORKLJA NE POJE!
59. V SVOJO HIŠKO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: obroči
Otroci položijo na tla vsak svoj obroč in tako označijo svojo hiško. Nato učitelj umakne en obroč, da je eden manj, kot je otrok. Primejo se za roke, učitelj vodi kolono po prostoru. Ko nenadoma zakliče: "V svojo hiško!", vsak učenec poskuša zasesti eno hiško. Eden ostane izmed njih poskuša spraviti v smeh s smešnimi gibi in glasovi.
60. LOKOMOTIVA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Trije otroci postanejo lokomotive. Vsaka si želi uloviti čim več vagonov, zato lovi otroke, ki bežijo pred njo. Vsak ujeti igralec se pridruži svoji lokomotivi in ji pomaga loviti. Ko so ujeti vsi igralci, preštejejo vagone in skupina, v kateri jih je največ, zmaga. V naslednji igri so tisti trije lokomotive, ki so bili zadnji ujeti.
61. PROMET
ŠT. IGRALCEV: poljubno / odvisno od velikosti prostora
PRIPOMOČKI: obroči, znaki, semaforji, piščalka, mize, stoli, kreda ...
Promet poteka po progi, ki jo pripravimo pred začetkom igre. Mize nam služijo kot tuneli, okoli stolov pa je speljana cesta. Pazimo, da igra ni prehitra, zato postavimo semaforje (otrok, ki dviguje na 'križišču' barvne kartončke ali žogice) in znaki, ki jih otroci izdelajo sami. Policisti so lahko tudi otroci, ki zaradi določenega razloga ne sodelujejo pri vadbi.
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: obroči
Otroci položijo na tla vsak svoj obroč in tako označijo svojo hiško. Nato učitelj umakne en obroč, da je eden manj, kot je otrok. Primejo se za roke, učitelj vodi kolono po prostoru. Ko nenadoma zakliče: "V svojo hiško!", vsak učenec poskuša zasesti eno hiško. Eden ostane izmed njih poskuša spraviti v smeh s smešnimi gibi in glasovi.
60. LOKOMOTIVA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Trije otroci postanejo lokomotive. Vsaka si želi uloviti čim več vagonov, zato lovi otroke, ki bežijo pred njo. Vsak ujeti igralec se pridruži svoji lokomotivi in ji pomaga loviti. Ko so ujeti vsi igralci, preštejejo vagone in skupina, v kateri jih je največ, zmaga. V naslednji igri so tisti trije lokomotive, ki so bili zadnji ujeti.
61. PROMET
ŠT. IGRALCEV: poljubno / odvisno od velikosti prostora
PRIPOMOČKI: obroči, znaki, semaforji, piščalka, mize, stoli, kreda ...
Promet poteka po progi, ki jo pripravimo pred začetkom igre. Mize nam služijo kot tuneli, okoli stolov pa je speljana cesta. Pazimo, da igra ni prehitra, zato postavimo semaforje (otrok, ki dviguje na 'križišču' barvne kartončke ali žogice) in znaki, ki jih otroci izdelajo sami. Policisti so lahko tudi otroci, ki zaradi določenega razloga ne sodelujejo pri vadbi.
62.ZBIRALEC ŽOG
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: škatla, žoge
Na sredo igrišča postavimo
škatlo, ob njej postavimo učenca, ki je zbiralec žog. Ostali učenci imajo vsak
svojo žogo. Zbiralec žog jih lovi in kogar se dotakne, mora oddati svojo žogo v
škatlo in pomagati loviti. Igra se konča, ko so vse žoge pospravljene.
63.KDO HODI OKROG HIŠE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: rutica
Učenci sedijo v krogu, na sredini
je učenec z zavezanimi očmi. Biti mora popolna tišina. Določimo enega učenca,
ta vstane in se skuša neslišno približati srednjemu. Srednji prisluškuje in z
roko pokaže smer, od koder sliši šum. Če pokaže v pravo smer, se mora igralec
vrniti na svoj prostor, če ne, lahko nadaljuje. Komur se uspe približati
srednjemu in se ga dotakniti z roko, prevzame njegovo vlogo.
64.MIŠKA ŠKRABLJA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: rutica
Učenci sedijo v krogu, sredi kroga sedi učenec z zavezanimi
očmi. Določimo enega učenca in ta poškrablja z roko po tleh. Srednji pokaže
smer, od koder je slišal šum. Če ugane, zamenjata vlogi, sicer določimo drugo
miško.
65.ZVIJANJE
POLŽKA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Učenci se primejo za roke in
zvijajo polžka. Pazimo, da je hiška čimbolj široka. Ko je polžek zvit, ukažemo:
“Polžek, stoj!”, učenci se ustavijo in polžek se prebija pod dvignjenimi rokami
skozi lupino na prosto.
66.SPROŠČANJE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Učenci ležejo na tla, zaprejo
oči, se sprostijo, globoko dihajo. Hodimo med njimi, kogar pobožamo po glavi,
vstane in tiho hodi v koloni za nami. Ko so v koloni vsi učenci, odidemo v
razred.
67.LASTOVKE SE SELIJO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: blazine
Učence razdelimo v štiri enake
skupine. Vsaka skupina stoji na določenem prostoru (gnezdu). Razdalje med
posameznimi gnezdi so enake. Vsem štirim skupinam določimo novo mesto. Na znak
stečejo učenci vseh skupin proti novemu gnezdu. Skupina, ki priteče prva v
gnezdo, zmaga.
68.UJETI PTIČKI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Polovica učencev stoji v krogu in
se drži za roke. Druga polovica so ujeti ptički, ki sedijo v sredini kroga. Na
znak se skušajo ujeti ptički prebiti iz kroga, zunanji pa jih pri tem ovirajo.
Počasi štejemo do deset, nato preštejemo ubežnike. Nato zamenjajo vlogi.
69.KDO BO PREJ?
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Učence razdelimo v dve skupini.
Postavita se druga proti drugi nasproti za črto na nasprotnih straneh igrišča.
Na znak obe skupini stečeta, zamenjata prostore in se postavita v enak položaj.
Katera skupina bo prej? Tekmo izvajamo iz različnih začetnih položajev (v sedu,
leže na hrbtu ali trebuhu, obrnjeni s hrbtom nasproti igralcem …) ter na
različne načine (poskoki po eni nogi, sonožno, po vseh štirih …)
70.UBOGI ČRNI MUC
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Učenci sedijo na tleh v krogu. Na
sredi se po štirih sprehaja črni muc. Hodi od učenca do učenca in mijavka.
Učenec ga mora pobožati in reči: “Ubogi črni muc!”, pri čemer se ne sme
zasmejati. Muc lahko trikrat poskusi spraviti posameznega učenca v smeh. Če mu
to uspe, zamenjata vlogi, sicer poskuša pri drugem učencu.
71.SIMON PRAVI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Če pred navodilom rečemo: “Simon pravi”, morajo učenci to
nalogo izvršiti, drugače pa ne. Npr. Simon pravi… pomahaj mi z levo roko, z
desnico se rokuj s sošolcem, stegni desno nogo in jo stresi, desno oko si pokrij
z desno roko, pomigaj s prsti leve roke, pomežikni z desnim očesom, z levim
komolcem se dotakni desnega kolena…
72.OGLEDALO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
Učenca se
obrneta drug proti drugemu. Eden od njiju izvaja različne gibe, drugi ga
poskuša kar najhitreje in natančno posnemati, kot da je njegova slika v
ogledalu. Vlogi zamenjata. Učenca, ki se gleda v ogledalu, spodbujamo k
izražanju različnih razpoloženj. Pogovarjamo se o tem, kako prepoznamo, da je
nekdo vesel, žalosten, prestrašen ...
73.AU, PIKA, BODE …
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žogica
NAMEN: vživljanje
Učenci sedijo v krogu. Začnemo
igro tako, da v dlaneh držimo žogico, se obrnemo k učencu, ga prijazno
pogledamo in spustimo žogico v njegove dlani. Pri tem nič ne govorimo. Žogica
potuje od učenca do učenca.
Ko učitelj dobi žogico, se žogica
spremeni v vroč kostanj. Pokažemo, kako težko je držati vroč kostanj v dlaneh, zato ga čim
hitreje oddamo naprej. Žogica potuje od učenca do učenca.
Ko učitelj dobi žogico, se žogica
spremeni v kostanjevo ježico. Ker močno pika, lahko vzkliknemo, in jo oddamo
naprej. Pri tem pazimo, da sošolca ne zbodemo premočno. Žogica potuje od učenca
do učenca.
74.HROŠČKI SE ŽOGAJO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: baloni
NAMEN: razgibavanje, umiritev
Šest do osem učencev se v krogu uleže na
hrbet, noge in roke držijo v zrak. Balon skušajo obdržati v zraku čim dlje. Za
odbijanje smejo uporabljati roke in noge, ne smejo pa se premikati.
75.KROŽNA DIRKA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: igrišče, blazine
NAMEN: tekalne vaje
Učenci so razdeljeni na dve
številčno enaki skupini. Vsaka se postavi na svoj prostor (blazino), ki sta na
nasprotnih straneh igrišča. Na znak skupini hkrati stečeta okrog igrišča. Katera skupina bo prej pritekla nazaj na svoj
prostor?
76.MAČKA VARUJE SLANINO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoga
NAMEN: lovljenje
Učenci – miši – stojijo v krogu.
Sredi kroga je žoga – slanina, ki jo varuje en učenec – mačka. Miši hodijo jest
slanino - skušajo se dotakniti žoge. Miš, ki se ji to posreči, postane mačka.
Če pa mačka ujame miš, preden se je ta dotaknila žoge, mora izstopiti iz igre
za toliko časa, da je ujeta druga miš.
77.LOV NA REPEK
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: repek za vsak par
NAMEN: lovljenje
Učenci se razdelijo v pare. Eden
v paru ima repek – za hlače si zatakne kos blaga, drugi pa ga lovi in mu
poskuša repek odvzeti. Če mu to uspe, dobi on repek in partner lovi njega.
78.SKOČIMOŽEK
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: pozorno poslušanje
Učenci sedijo po turško ali čepijo
v polkrogu. Otroke kličemo po imenu.
Poklicani učenec mora hitro skočiti kvišku, napraviti gib z rokami in
nogami (raznožiti in odročiti gor) in zopet sesti. Kdo je bil hiter? Kdo je
skočil visoko?
79.SKOK NA OTOK
ŠT. IGRALCEV: skupine po 6
PRIPOMOČKI: 2 blazini na vsako
skupino
NAMEN: skupinsko delo
Vsaka skupina (6 učencev) ima dve
blazini (otoka). Po štartu položijo eno pred sebe in preskočijo nanjo. Poberejo
preostalo blazino, jo ponovno položijo pred sebe in skočijo nanjo. Med
blazinami je “voda”, v katero ne smejo stopiti. Katera skupina pride prej na
cilj?
80.POZDRAVČKI V PARU
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: spoznavanje
Učenci prosto tekajo po prostoru.
Pazijo, da se ne zaletavajo med seboj. Če zakličemo: “S hrbtom skupaj!”, vsak
hitro poišče partnerja. Partnerja se postavita s hrbtoma skupaj, stakneta
komolca in naredita počep. Potem lahko spet tečeta naprej. Če pa zakličemo: “Z
obrazi skupaj!”, se učenca postavita z obrazom drug proti drugemu, primeta se
za roke in naredita počep.
Različice:
- učenci se lahko pozdravijo na različne načine: z boki skupaj, s prsti
skupaj, z zadnjico skupaj …
- učenci se lahko gibajo na različne načine: skačejo kot kenguru,
hodijo kot slon, galopirajo kot konj …
81.ČEZ NOGE V KROGU
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: tek
Učenci se usedejo v krog, s
hrbtom so obrnjeni proti notranjosti kroga, nogi stegnejo pred seboj. Določimo
učenca, ki teče okrog in pri tem preskakuje noge sedečih. Ko naredi en krog, se
usede na svoj prostor. Za preskakovanje nato določimo novega učenca.
82.URA BIJE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: tek
Učenci se postavijo v velik krog.
Preštejejo se na tri. Zakličemo: “Ura bije dve!” Vse dvojke čim hitreje stečejo
okrog kroga in se vrnejo na svoje mesto. Kdo je bil najhitrejši? Takoj zatem
pokličemo novo številko.
Različica: učenci morajo teči
slalom med stoječimi sošolci.
83.ŽIVI VALJARČKI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: blazine
NAMEN: tek
Učence razdelimo na “skakalce” in
“kotaleče”. Kotaleči (med njimi mora biti dovolj razmaka) se valijo po blazini
v eno smer, skakalci tečejo nasproti in jih preskakujejo. Ko učenec preskoči
vse kotaleče učence, tudi sam postane “kotaleči”- uleže se na tla in se kotali
nazaj po blazini.
84.DOBRO JUTRO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: tek
Učenci stojijo v krogu. En
igralec hodi okrog kroga. Nenadoma poda nekomu roko in mu vošči: “Dobro jutro”
ter steče naprej. Tisti, kateremu je rekel dobro jutro, pa steče v nasprotni
smeri. Kdo bo prej pritekel do izpraznjenega mesta?
85.MEDVEDI IN VOLKOVI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Učence razdelimo na medvede in
volkove. Ekipi stojita na nasprotnih koncih igrišča, s hrbti sta obrnjeni druga
proti drugi. Tiho pokličemo eno ekipo, npr. medvede. Ti se tiho plazijo proti
volkovom. Ko so dovolj blizu, učiteljica zavpije: “Medvedi prihajajo!” Na ta
klic se volkovi obrnejo in začnejo loviti medvede, ki bežijo nazaj na svoj
konec igrišča. Medvedi, ki so ujeti, se pridružijo volkovom.
86.ŽABA V RIBNIKU
ŠT. IGRALCEV: skupine po 5 - 6
PRIPOMOČKI: obroč za vsako skupino
NAMEN: lovljenje
Skupina naj šteje od 5 do 6
igralcev. V vsaki skupini določimo žabo, ki kleči v ribniku (v obroču). Ostali
igralci so muhe, ki dražijo žabo. Žaba jih skuša ujeti, pri tem ribnika ne sme
zapustiti. Ujeta muha postane žaba v naslednji igri.
87.V ŽIVALSKEM VRTU
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: gib
Učenci se posedejo v velik krog,
mižijo. Vsakemu na uho povemo, katera od štirih živali je, npr.: slon, opica,
lev, tjulenj. Na znak učenci vstanejo in začnejo z gibanjem posnemati dano žival.
Ko se najdejo vse živali iste vrste, je igre konec.
V novi igri določimo druge
živali: kače, žabe, polže, ovce, race, krave, kokoši, mačke, pse …
88.LEV IN TIGER
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
telovadnica ali večji prostor
NAMEN:
lovljenje
V polovici telovadnice gospodari
lev, v drugi pa tiger. Učenci tekajo po vsej telovadnici, lev in tiger pa
lovita vsak na svoji polovici. Ujeti učenci sedejo na rob telovadnice. Po
določenem času igro prekinemo in preštejemo, katera žival je uspešneje lovila.
89.SKOZI TUNEL
ŠT. IGRALCEV: dve ekipi
PRIPOMOČKI: žoga
NAMEN: spretnost z žogo
Učence razdelimo v dve ekipi.
Vsaka ekipa se postavi v svojo kolono, postavijo se v razkoračno stojo. Prvi v
koloni ima žogo, ki jo med nogami zakotali nazaj do zadnjega v koloni. Zadnji
prime žogo in steče na čelo kolone. Igra se ponovi, dokler ne pridejo na vrsto
vsi učenci.
90.KAČJI KRALJ
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: kolebnica
NAMEN: lovljenje
Eden izmed učencev je kačji kralj
– v roki drži kolebnico, vleče jo za sabo in teče po prostoru. Ostali učenci
skušajo stopiti nanjo. Komur to uspe, postane novi kačji kralj.
91.KAČA
ŠT. IGRALCEV:
poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: naravne
oblike gibanja
Hodimo na čelu
kolone, učenci v koloni posnemajo naš način gibanja. Spreminjamo smer in način
hoje ter teka (naprej, nazaj, skakljamo, enonožni, sonožni poskoki…). Pri tem
vodimo kačo v različnih vzorcih (v krogu, osmici, slalom, diagonalno, v
spirali…).
92.TEPEŽKANJE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: časopisni papir
NAMEN: lovljenje
Nekdo izmed učencev dobi tepežko
(v tulec zvit časopisni papir). Z njo skuša po zadnjici udariti ostale igralce,
ki pred njim bežijo. Po določenem času igro prekinemo in določimo novega
»tepežkarja«. Kdo ni bil nikoli tepen?
93.ČUVAJ
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: kij, žoga za vsakega
NAMEN: spretnost z žogo
Učenci se postavijo v krog. Na
sredino kroga postavimo kij. Ob kij se postavi čuvaj, ki mora paziti, da kij ne pade. Ostali učenci
dobijo žogo, s katero skušajo podreti kij, čuvaj pa jim to skuša preprečiti.
Komur uspe podreti kij, postane čuvaj v naslednji igri.
94.OKAMENELE BABE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Eden izmed učencev je lovec.
Kogar se lovec dotakne, okameni (obstoji na mestu v razkoračni stoji). Okamenele učence lahko
rešijo ostali igralci tako, da se jim splazijo med nogama.
95.PRESKOČI
PRIJATELJA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: tek čez ovire
Učenci se v vrsti s trebuhom navzdol uležejo na tla. Ležijo vzporedno in
med posameznima učencema naj bo vsaj meter razmaka. Na znak zadnji v vrsti
vstane in v teku preskakuje ležeče sošolce. Ko preskoči zadnjega, se zopet
uleže. Igra se nadaljuje, dokler ne pridejo na vrsto vsi učenci.
96.KONJ IN KOČIJAŽ
ŠT. IGRALCEV: pari
PRIPOMOČKI: obroč za vsak par
NAMEN: tek
Učenci se razdelijo v pare. Prvi
(konj) stopi v obroč, obroč drži z obema rokama v višini pasu. Kočijaž pa prime
obroč zadaj za konjem. Skupaj tečeta po prostoru in pazita, da se v koga ne
zaletita. Na znak menjata vlogi.
97.NAGAJIVE MIŠKE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: obroči
NAMEN: lovljenje
Učenci (miške) položijo obroče na
tla in sedejo vanje. Mačka se postavi k steni, tako da je s hrbtom obrnjena
proti miškam. Določimo štiri miške, ki se skušajo potiho približati mački.
Nenadoma se mačka obrne in začne miške loviti. Miške se skušajo rešiti vsaka v
svoj obroč. Ujeta miš postane mačka v naslednji igri.
98.POTUJEM V RAKITNICO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: rajalna igra
Učenci v sklenjenem krogu hodijo
v smeri urinega kazalca naokrog. V nasprotno smer hodi igralec, ki v roki drži
zavozlan robec in prepeva: “Potujem v Rakitnico…” Ko zaključi kitico, udari z
robcem najbližjega učenca. Zdaj hodita oba okrog kroga in prepevata. Vrsta
zunaj kroga se torej veča, krog pa postaja vse manjši. Ko v notranjem krogu
ostane le še en učenec, ga vsi ostali obstopijo in mu zapojejo: “Ti boš pa doma
ostala, ti boš pa doma ostala, suhe žemlje ribala!”
99.PET KOMOLCEV
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: glasba, stožci
NAMEN: pozorno poslušanje
Po prostoru
razporedimo več kijev ali stožcev. Učenci ob glasbi prosto tekajo po prostoru.
Ko glasba ugasne, damo povelje, npr: pet komolcev. To pomeni, da mora vsak
učenec steči do petih različnih stožcev in se vsakega dotakniti s komolcem. Ko
glasba zopet zaigra, učenci spet lahko prosto tečejo po prostoru.
Primeri
povelj: štiri desna kolena, pet desnih stopal, trije kazalci, dve rameni, štiri
zadnjice, pet desnih ušes, tri brade…
100.ZADEVANJE PLASTENK
ŠT. IGRALCEV: več skupin
PRIPOMOČKI: 6 plastenk s števili
1 do 5 /vsaka skupina; žogica
NAMEN: zadevanje tarče
Učence razdelimo v več skupin.
Vsaka skupina dobi sodo število (vsaj šest) plastenk, ki so oštevilčene od 1 do
5. Plastenke izza črte ciljajo z žogico. Ko podrejo dve plastenki, izračunajo
vsoto zapisanih števil. Igra se konča, ko poderejo vse plastenke.
101.ŠKARJICE BRUSITI
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
/
NAMEN:
lovljenje
Na
prostornem igrišču dobi vsak igralec svojo sobico (drevo, kamen...) razen
brusilca škarij. Ta hodi naokrog, brusi kazalec in sprašuje: »Ali imate pri vas
kakšne škarje za brusit?« Učenci odgovarjajo: »Pri nas ne, ampak tam preko,« in
pokažejo ostale učence. Brusilec odide tja, med tem pa ostali menjajo mesta.
Pri tem pazijo, da jim mesta ne zasede brusilec. Če brusilec dolgo ne more
dobiti sobice, zakličemo: »Vsi ven iz sob!« Na to povelje morajo vsi zamenjati
prostor.
102.TAT
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI:
robček, kol, igrišče 50m
NAMEN: lovljenje
Igralni
prostor naj bo dolg okrog 50 metrov . Med mejama
zabijemo kol, ki je od obeh mejnih črt oddaljen v razmerju 2 : 3. Na kol
obesimo robček. Učence razdelimo na tatove in orožnike. Tatovi se postavijo za
črto, ki je bliže kolu, orožniki pa za drugo. Na znak stečeta prva dva učenca
proti stojalu: tat, da bi snel robec in zbežal nazaj čez svojo mejo, orožnik
pa, da bi ujel tatu. Če orožnik tatu ujame, ga odpelje kot ujetnika k svojemu
oddelku, če ne, mora sam ostati ujetnik pri tatovih. Igra se ponavlja, dokler
ne pridejo na vrsto vsi pari. Zmaga
oddelek, ki ima več ujetnikov.
Orožnik lovi
tatu ne glede na to, ali je ukradel robec ali ne. Če tat ne prinese ukradenega
predmeta v svoj oddelek, mora v ujetništvo.
103.LONEC UBIJATI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: kol, klobuk ali
lonec, palica, rutica
NAMEN:
Igralcu zavežejo oči pet korakov
od kola, na katerega je poveznjen klobuk (lonec). V roke mu dajo palico in ga na mestu trikrat zavrtijo. Igralec naredi
štiri korake naprej in ko misli, da je lonec pred njim, zamahne s palico. Če po
treh poskusih lonca ne zadane, pride na vrsto naslednji igralec.
104.MEDVEDJE V VERIGI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Eden izmed igralcev je medved, ki
lovi ostale. Ujeti učenec postane medved in pomaga loviti. Primeta se za roke
in se odpravita na lov. Veriga medvedov se tako z vsakim ujetim učencem
podaljša. Loviti smeta le krajna medveda. Če se veriga pretrga, ulov ne velja.
Igra traja, dokler niso ujeti vsi učenci.
105.GOSPODARJA NI DOMA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Med učenci izberemo gospodarja, ki sedi in
se dela da spi. Nekoliko proč od gospodarja je potegnjena črta, za njo so
učenci, ki skušajo prestopiti črto in pojejo: »Gospodarja ni doma, mi pa hruške
krast,…« Gospodar jih pusti v bližino,
nato plane pokonci in jih zasleduje do črte. Če koga ujame, vlogi zamenjata.
106.FIGURE METAT
ŠT. IGRALCEV:
skupine po 5, 6
PRIPOMOČKI: /
NAMEN:
mirovanje, zbranost
Učence
razdelimo na skupine po 5 ali 6. V vsaki skupini določimo otroka, ki meče
figure. Ta prime otroke za roke in jih zasuče naokrog, kolikor more. Učenec
obstane tako, kot pristane. Ko metalec naredi vse figure, izbere najlepši kip.
Ta postane naslednji metalec.
107.KDO MEČE ŽOGO
ŠT. IGRALCEV: skupine po 5, 6
PRIPOMOČKI: žoge
NAMEN: metanje žoge,
preciznost
Učence razdelimo na skupine po 5 ali 6. Eden od njih
je tarča, obrnjen k zidu, da ostalih ne vidi. Nek učenec vrže žogo vanj. Če ga
ne zadane, gre za tarčo tisti, ki je žogo vrgel. Če pa ga zadane, mora »tarča«
ugotoviti, kdo mu je vrgel žogo. Če ugane, zamenjata vlogi, če ne ugane, ostane
za tarčo še naprej.
108.KAJ IMAM NA HRBTU?
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: slike različnih živali
NAMEN: gibanje
Eden izmed otrok ima na hrbtu
prilepljeno sliko določene živali ali predmeta. Drugi skušajo ponazoriti
gibanje živali oz. predmeta, otrok s sliko pa ugiba, katero sliko ima na hrbtu.
109.MODNA PISTA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: riževe vrečke, zvezki ali
knjige
NAMEN: gibanje
Otroke razdelimo v več kolon, ki so
postavljene za črte. V oddaljenosti 3 – 6 metrov od črte pred vsako kolono
postavimo stožec. Vsakemu prvemu v koloni damo eno riževo vrečko ali pa zvezek. Vrečko si otroci položijo na
glavo. Na naš znak štartajo in poskusijo rekvizit na glavi prenesti okoli
stožca in naslednjemu v koloni. Vrečke ne smejo držati z roko. Če pade na tja,
se morajo ustaviti, jo pobrati, položiti nazaj na glavo, nato lahko
nadaljujejo. Zmaga skupina, ki prva konča.
110.ZAJČKI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: krede
NAMEN: sonožni skoki
Otroci so razdeljeni v skupine in
stojijo za narisano črto. Skupine tekmujejo med seboj. Na znak prvi igralec v
vsaki skupini sonožno skoči, kolikor daleč more. Na mesto doskoka stopi
naslednji zajček in skoči, nato tretji in tako vse do zadnjega. Katera skupina
zajčkov bo skupaj skočila najdlje?
111.KAVBOJI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: palice, žoge ali kiji,
obroči
NAMEN: presiznost
Palice zapičimo v zemljo ali v vrsto
postavimo kije ali žoge, ki predstavljajo krave. Otroci so kavboji, ki mečejo
laso (obroče) in poskušajo ujeti kravo. Otroci so kavboji, ki so od krav
oddaljeni približno 2 metra.
112.PLES V TEMI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: umirjena glasba
NAMEN: poslušanje, sproščanje
Otroci zaprejo oči in se ob prijetni
glasbi premikajo po prostoru tako, kot jim reče učitelj, npr. hoja naprej,
nazaj, plazenje, lazenje, počasno vrtenje …
113.ČEZ REKO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: gred, rjuha
NAMEN: motorika
Otroci gredo na sprehod. Preden se
vrnejo domov, pa morajo prečkati reko. Ker je divja, lahko prečkajo le čez most
(gred). Pod gredjo zaradi varnosti postavimo blazine, med blazine in gred pa
postavimo rjuho. Potrebna sta dva učitelja, ki rjuho valovita oziroma 4 otroci,
vsak v enem kotu – to je reka.
114.LAČNA USTA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: različne žogice, škatla
NAMEN: preciznost
Iz škatle oblikujemo zanimivo figuro, ki
ima velika usta (odprtina) in narisane oči. Otroci poskušajo z žogicami zadeti
v usta.
115.SEM V ŠPORTNI IGRALNICI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: kiji, kolebnice, obroči,
žoge
NAMEN: poimenovanje športnih pripomočkov
Otroci stojijo v krogu. Eden reče: »Sem
v športni igralnici in se rad igram z …« Nato steče po pripomoček, ki si ga je
izbral in začne izvajati poljubno gibanje. Nato si drug otrok izbere svoj
pripomoček.
116.ŠTORKLJA IN ŽABE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: samolepilni trak
NAMEN: lovljenje
V večjem prostoru sklenejo otroci dva
kroga, ki predstavljata mlaki. Notri so žabe, ki veselo kvakajo in skačejo. Na
suhem, med obema mlakama, se sprehaja otrok, ki predstavlja štorkljo. Žabe
skušajo odskakljati v drugo mlako, štorklja jih lovi. Štorklja sme žabo ujeti
le takrat, ko je zunaj mlake. Vsaka žaba, ki jo ujame, se spremeni v štorkljo.
117.PAJEK IN MUHE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: kreda / vrv
NAMEN: lovljenje
S kredo ali vrvjo označimo pajkovo
mrežo. Otroci kot muhe letajo in brenčijo okoli mreže. Na klic vodje: 'Pajek!'
od strahu otrpnejo in se potrudijo, da se ne premaknejo. Če se katera od muh
premakne, jo pajek potegne v svojo mrežo, voditelj izbere novega pajka, ujeta
muha pa mora eno igro ostati v mreži.
118.ZAVOZLANKA
ŠT. IGRALCEV: vsaj 4, sodo število
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: spoznavanje
skupine, razgibavanje
Otroci se postavijo v krog.
Vsak otrok iztegne levo roko
in prime levo roko drugega udeleženca.
Nato vsak otrok iztegne še
desno roko in prime roko nekoga drugega. Vsak udeleženec se tako obenem drži z
dvema različnima osebama.
Otroci se nato poskusijo
razvezati iz zanke in narediti krog.
Če skupina nima sodega
števila udeležencev, se skupini pridruži organizator igre. Če je udeležencev
več kot 8, je bolje nadaljevati v dveh skupinah.
119.KDO VODI?
ŠT. IGRALCEV: 4 ali več
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: zbranost,
urjenje neverbalnega izražanja
Eden izmed otrok v skupini
prične s prikazom gibov (razgibalne vaje, kriljenje z rokami, poskakovanje...).
Otroci uporabljajo le neverbalno izražanje.
Ostali udeleženci poskušajo
oponašati vodjo igre. Slednji lahko kadarkoli preda glavno vlogo drugemu
igralcu. To mora storiti brez glasu (z mežikom, nasmehom...).
Novi vodja lahko kadarkoli
prevzame pobudo in začne voditi igro. Ostali igralci morajo biti na to pazljivi
in sprevideti, kdo je novi vodja ter mu slediti.
120.KOČIJA
ŠT. IGRALCEV: vsaj 6
PRIPOMOČKI: stoli
NAMEN: krepitev
odzivnosti in pozornosti
6 ali več stolov postavimo v
obliko kočije in nanje posadimo udeležence. Vsak udeleženec ima svojo vlogo:
konj ali več konjev, sprednje levo kolo, sprednje desno kolo, kočijaž, kralj,
kraljica, zadnje levo kolo, zadnje desno kolo, zavora…
Povezovalec igre pripoveduje
zgodbo, v kateri so večkrat omenjene prej razdeljene vloge. Ob pripovedovanju
mora vsak udeleženec, ko zasliši svojo vlogo, steči okrog svojega stola in
zopet sesti nanj. Če povezovalec omeni kočijo, morajo steči vsa kolesa (in
zavore). Če se posameznik zmoti in pozabi steči ali steče po nepotrebnem, dobi
kazensko točko.
Primer zgodbice: Nekoč
sta živela kralj in kraljica (kralj in kraljica naredita krog). Kralju je bilo
ime Matjaž, kraljici pa Marija. Kralj in kraljica sta imela lepo kočijo (tečejo
vsa kolesa in zavore). Kljub lepoti in udobnosti kočije pa sta se rada
sprehajala in hodila v gore. Nekega lepega dne je kralj povabil kraljico na
izlet do bližnje planine s kočijo. Naročil je kočijažu, naj pripravi kočijo in
vpreže konje. Ko je bila kočija pripravljena, je kočijaž poklical kralja in
kraljico ter ju povabil naj vstopita v kočijo. Konjiček je zarezgetal, kralj je
kraljici podal roko in ji pomagal vstopiti v kočijo. Kočijaž je preveril prvo
levo kolo, prvo desno kolo ter zadnja kolesa in nato prignal konjička, da je ta
potegnil. Med potjo je kralj kraljici trdneje zavezal planinske čevlje,
kraljica pa je dahnila: "Kralj, moj dragi kralj, kako si prijazen v tej
najini kočiji." Konjiček je peketal po gladki cesti, kočija se je
pozibavala sem ter tja. Nenadoma kraljica vpraša kralja: "Ali se ti ne
zdi, da prednje levo kolo škriplje?" Kralj napne ušesa, prisluhne kočiji
in vpraša kočijaža: "Ali je vse v redu z našo kočijo?" Kočijaž se
zresni, konjička umiri, prisluhne kočiji, zategne zavoro in kočija se ustavi.
Kočijaž pogleda prednje levo kolo, nato prednje desno kolo, zatem še zadnje
levo kolo in zadnje desno kolo. "Spoštovana Kralj in kraljica, kočija je v
okvari. Konje bom izpregel in kočijo bom moral popraviti. Kralju in kraljici pa
priporočam, da pot nadaljujeta peš." Kralj in kraljica sta v roke vzela
pohodni palici in se na pot odpravila peš. Od takrat sta kralj Matjaž in
kraljica Marija vneta pohodnika in če boste hodili po planinskih poteh, ju
boste zanesljivo srečali ali pa boste videli le pokvarjeno kočijo.
121.KLICNA ŽOGA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoga
NAMEN: zadevanje
Otroci se postavijo v krog.
Nekdo začne igro s tem, da vrže žogo v zrak in pokliče nekoga od soigralcev po
imenu. Ta poskuša žogo čim prej ujeti, drugi pa se razkropijo. Ko žogo ujame,
zakliče 'stoj' in vsi se morajo tisti hip ustaviti. Nato poskuša z žogo nekoga
zadeti. Kdor je zadet, dobi žogo, kdor zgreši, nadaljuje z igro.
122.LOVSKA ŽOGA
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoga
NAMEN: lovljenje z žogo
Na označeni površini je eden
od otrok lovec, drugi so zajci. Igrati je možno na dva načina: Lovec strelja z
žogo na zajce. Zadeti zajec ujame žogo in postane lovec ali pa je vsak zadeti
izločen iz igre in merimo čas lova.
123.NEDELJSKI POBEG
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Otroci stojijo v krogu in se
držijo za roke. Metka stoji v sredini. Otroci skandirajo besedilo in se z vsako
besedo korak za korakom približujejo Metki.
Besedilo: PONEDELJEK! TOREK!
SREDA! ČETRTEK! PETEK! SOBOTA! NEDELJA! POBEGNI!
Ob besedi pobegni, se otroci
spustijo v svojo smer, da pobegnejo Metki, ki jih skuša ujeti. Metka ujame
Davida, ki se postavi na njeno mesto in igra se začne znova.
124.RAČKA, RAČKA, GOS
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Otroci se v krogu posedejo
po tleh. Žan v smeri urnega kazalca hodi okrog kroga in vsakega otroka nežno
dregne po glavi in reče: 'Račka … račka … račka …' Nazadnje se dotakne Maruše
in zakriči 'Gos!' in takrat se začne lov. Maruša skoči na noge in zasleduje
Žana, ki teče v smeri urinega kazalca kolikor hitro more. Žan skuša doseči
Marušino prosto mesto, preden ga ona ulovi. Če mu uspe, Maruša začne novo
igrico. Če je ujet, Maruša sede na svoje mesto, Žan pa se mora spet podati
okoli kroga.
125.MAVRICA
ŠT. IGRALCEV: pari
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Otroci se po dva in dva
primejo za roke. Karmen lovi pare in takoj, ko ujame en par – katerega koli od
obeh otrok – se mora par ustaviti, otroka naj se še bolj trdno primeta za roke,
jih dvigneta v zrak in tako oblikujeta lok ali mavrico. V tem položaju morata
ostati toliko časa, dokler ju ne odreši drug par, ki steče pod mavrico.
126.MEDVEDKOV OBJEM
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Otroci tekajo okoli, Katja
jih lovi, vendar se jih ne sme dotakniti, če se med seboj objemajo. Takoj, ko
Katja steče mimo, se morata objeta otroka spustiti in spet teči. Katji uspe
uloviti Tinkaro. Zdaj lovi Tinkara, Katja pa prosto teka z drugimi otroki.
127.RIBE V MREŽI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Trije ali štirje otroci se
primejo za roke in oblikujejo mrežo. Skupaj izberejo število ena do deset, ne
da bi ga povedali drugim otrokom. Potem dvignejo roke in začnejo na glas šteti:
'En, dve, tri, štiri, pet …' , medtem pa se drugi otroci – ribe – sprehajajo
pod njihovimi rokami. Ko otroci, ki predstavljajo ribjo mrežo, preštejejo do
izbranega števila, spustijo roke. Vsaka ujeta riba mora postati del mreže.
Izberejo novo število in igra se nadaljuje, dokler niso ujete vse ribe.
128.LEDENI JANEZ IN SONCE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Miha je Ledeni Janez, Lana
pa sonce. Miha se dotakne Maše, ta mora 'zamrzniti' in se ne sme premikati,
dokler se z Laninim dotikom led ne 'stopi'.
129.STEKLI PES
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: lovljenje
Hana je stekli pes. Dotakne
se Matica za rame in zdaj je on stekli pes. Hana je ozdravljena in lahko teče z
drugimi, Matic pa se mora držati za ramo, kjer se ga je Hana dotaknila, in
loviti druge otroke. Matic se dotakne Klare za koleno. Matic je zdaj ozdravljen,
torej lahko izpusti ramo in teče z ostalimi. Klara je novi stekli pes in se
mora držati za koleno, medtem ko lovi.
130.REZILO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: tek
Otroci stojijo v krogu. Maja
v smeri urinega kazalca hodi okoli kroga. Nenadoma se ustavi in na hitro
izpusti iztegnjeno roko, kot da bi z rezilom zarezala med Darjo in Davida.
Kretnjo pospremi z rezkim: 'Sek! Sek! Sek!' Darja in David stečeta okoli kroga
v nasprotnih smereh, medtem pa Maja stopi na prosto mesto in za hrbet iztegne
razprte dlani. Darja hitreje priteče okoli kroga. Prva se dotakne Majinih dlani
in tako postane novo rezilo. David se pridruži krogu in igra se začne znova.
131.SKUPAJ SMO ENO
ŠT. IGRALCEV: skupine po 4
PRIPOMOČKI: kartončki z
motivi
NAMEN: ustvarjalni gib
Učence razdelimo v skupine
po štiri in vsaki skupini damo po en kartonček. Na njih so različni motivi.
Nato učenci gibalno prikažejo motiv in se z njim poistovetijo. Npr. motiv rože
(en učenec se usede na sredini in se skrči, ostali trije se uležejo tako, da
sredinskemu kažejo noge), to si učenci svobodno izmislijo.
132. INDIJANCI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: stoli, predmet,
rutka
NAMEN: neslišno gibanje
Indijanci se znajo gibati
skoraj neslišno, sploh ne vemo, kdaj se priplazijo. Bodimo Indijanci. Sredi
sobe postavimo stol, nanj pa sede otrok z zavezanimi očmi. Pod stol položimo
predmet, ki ga otrok Indijanec straži. Vsi drugi otroci se skušajo čim tišje
priplaziti do predmeta in ga izmakniti. Takoj, ko čuvaj sliši sumljiv zvok,
pokaže s prstom v smer, iz katere prihaja, in tisti otrok, ki ga zasači, izpade
iz igre. Čuvaj se mora potruditi in če se le da obvarovati svoj predmet.
133.ALI ZADENEŠ?
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žogice,
kolebnice
NAMEN: zadevanje cilja
Učenci so razdeljeni v
skupine. Vsaka skupina oblikuje svoj krog z eno kolebnico. Otroci se postavijo
v kolone eden za drugim 4 do 5 metrov stran od kroga. V skladu z učiteljivimi
navodili mečejo žogico tako, da pade zunaj, znotraj ali na rob kroga. Zmaga
tista skupina, ki je največkrat zadela želeno mesto.
134. MORJE BOLI TREBUH
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: modra rjuha
NAMEN: sproščanje
Iz ostankov modrega blaga,
iz vreč ali iz starih modrih rjuh sešijemo morje. Več otrok prime morje na
robovih in z njim valovi. Valovi so večji in manjši. Tudi burja lahko piha.
Učitelj pripoveduje zgodbo o morju in med drugim tudi, da je danes bolno, saj ga zelo boli trebuh. To pa zato,
ker ljudje na vse načine onesnažujejo morje in vanj mečejo odpadke. Pri tem
lahko meče papir v morje, otroci pa poskušajo smeti z valovanjem odstraniti.
135.PRI ZDRAVNIKU
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: gibanje, sprostitev
Otroci stojijo v krogu.
Sredi kroga stoji otrok – zdravnik. K njemu pride otrok iz kroga. Zdravnik ga
vpraša, kaj ga boli. Ko bolnik odgovori, mu zdravnik predpiše zdravilo:
'Trikrat počepni, petkrat poskoči …' Medtem, ko otrok izvaja nalogo, ostali
otroci štejejo.
136.DOMINE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: sproščanje
Učenci se postavijo v krog.
Nato se vsi obrnejo v eno smer in se usedejo na tla. Noge dajo narazen, tako da
se vsak učenec usede med kolena učencu, ki sedi za njim. Učiteljica hodi po
obodu kroga in s prstom pokaže na enega učenca – 'domino'. Ta se 'podre', to
je, uleže nazaj na učenca s svojim hrbtom, ki zato podre soseda za seboj in
tako naprej dokler ni krog podrt. Nato učiteljica določi drugega učenca, ki se
bo 'postavil' oz. dvignil v sedeč položaj. S tem bo sprožil dviganje učenca
pred seboj in ta učenca pred seboj … Ko bodo vsi učenci spet sedeli, bo
učiteljica spet določila učenca, ki bo sprožil 'podiranje domin'.
137.KIPI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: glasba
NAMEN: plesna igra
Učenci prosto plešejo ob
dani glasbi. Ko učiteljica ugasne glasbo, učenci naredijo kip. Tisti kip, ki se
premakne, izpade. Učenci naj si izmišljajo raznorazne kipe, učitelj jih lahko
tudi vpraša kaj predstavljajo.
138.TEKANJE SKUPIN
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: tek
Igralce razdelimo v skupine
5 – 7. Prvi vsake skupine vodi svojo
vrsto poljubno po telovadnici. Vsak vodnik pa mora paziti, da ne prekriža
ostalih vrst. Na učiteljevo znamenje vsaka skupina menja vodjo, bivši vodja se
postavi na zadnje mesto in vrsto vodi drugi v vrsti. Mesta vodje menjavajo
toliko časa, da vsi pridejo na vrsto.
139.ANATOMIJA
ŠT. IGRALCEV: pari
PRIPOMOČKI: listki z deli
telesa
NAMEN: gibanje
Na listke napišemo različne dele
telesa (nos, ušesa ipd). Listke položimo na tla, tako da se ne vidi, kaj je na
njih napisano. Povabimo po dva igralca, ki si izbirata listke, razporejene po
tleh. Listek, ki sta si ga izbrala, voditelj dvigne, ga prebere in jima ga
izroči. Onadva ga morata držati skupaj s tistim delom telesa, ki je zapisan na
listku. Zmaga par, ki je zadržal največ listkov.
140.BUČE RUJEMO
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: moč rok
Večje ali manjše število otrok se
usede drug na drugega. Najmočnejši, ki ruva bučo, pred igro vsakega malce
popraska po glavi, ga skuštra in vpraša: A so buče že zrele? Ko dobi pritrdilne
odgovore jih začne ruvati. Prvega v skupini prime za roke in s tem začne vleči
še vse druge, ki drug drugega držijo za pas. Nekaj časa ne gre, ko pa dvigne
prvega, dvigne še vse druge. Če kateri od teh otrok tistega, ki je pred njim od
smeha spusti že prej, je igra končana.
141.CEBANJE BALE
ŠT. IGRALCEV: dve skupini
PRIPOMOČKI: kamenčki, žogice
NAMEN: natančnost zadevanja
Igralci se razporedijo v dve
skupini ( v vsaki jih je po 10 do 12). Z dvema kamnoma na vsaki strani označimo
prostor, dolg 6 do 7 metrov ,
drug od drugega pa sta oddaljena do 10 metrov . Z metanjem bale poskuša ena ekipa
dati določeno število golov; spraviti balo skozi dva kamna. Ena ekipa meče,
druga pa brani svoja vrata. (med dvema kamnoma). Zmaga ekipa, ki prva da 10
zadetkov, ali ekipa, ki v 15 minutah da več golov.
142.GOLJUFIVO PODAJANJE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoga
NAMEN: podajanje, lovljenje
žoge
Igralci stopijo v krog, vodja
igre pa gre v sredino. V rokah mora imeti žogo, ki jo igralcem podaja brez
pravega reda in jih skuša čim bolj zbegati, tako, da ne vedo, kdaj bodo žogo
dobili. Preden igralec žogo ulovi, mora ploskniti; če tega ne naredi, če
ploskne ne da bi dobil žogo ali če žogo izgubi, je kaznovan. Vsakdo lahko
napravi štiri napake. Po prvi mora stati na eni nogi, po drugi mora poklekniti
in po tretji sesti na tla, po četrti gre iz igre, če pa se »poboljša« in
pravilno ujame žogo, je kazen razveljavljena. Zmagovalec je tisti, ki zadnji
izpade.
143.KDO BO PRVI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoge
NAMEN: lovljenje žoge
Otroci stojijo v vrsti pred vodjo
igre. Vodja igre meče žogo otrokom. Otrok, ki žogo ujame, stopi en korak
naprej. Tisti pa, ki žoge ne ujame, stopi korak nazaj. Otrok, ki prvi pride do
vodje, je zmagovalec.
144.KDO JE SKRIL ŽOGO?
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoga
NAMEN: opazovanje
Eden izmed igralcev mora
soigralcem obrniti hrbet. Nato ne da bi gledal, vrže žogo čez ramo. Ko je
kateri izmed njih ujame, vsi dajo roke za hrbet in zavpijejo: »Že!« Igralec, ki
je vrgel žogo, skuša ugotoviti, kdo je ujel žogo. Če mu to uspe, se s tistim,
ki je ujel žogo zamenjata, če ne, mora še naprej metati in ugibati.
145.ČEVLJE
SEZUVATI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: čevlji
NAMEN: koordinacija
Čevlje si je treba sezuti
stoje na eni nogi. Ko si otroci sezuvajo levi čevelj, stojijo na desni nogi, ko
si sezuvajo drugega, stojijo na levi nogi. Pri sezuvanju desnega čevlja smejo
uporabiti le levo roko, pri sezuvanju desnega pa samo desno roko. Kdor se
dotakne tal ali se kam nasloni, je izločen.
146.ŽOGA JE UŠLA MED NOGAMI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: žoge različnih
velikosti
NAMEN: kotaljenje žoge,
hitra reakcija
Otroci stopijo v krog z razkrečenimi
nogami, tako, da se dotikajo drug drugega s stopali. Sredi kroga je voditelj,
ki kotali žogo, enkrat večjo, drugič manjšo, z namenom, da uide med nogami koga
izmed otrok. Otroci morajo to z rokami preprečiti. Žoga se sme kotaliti samo po
tleh.
147.ČUVAJ IN VEVERICE
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: letveniki,
stoli, klopi, gredi, škatla z žogicami
NAMEN: plezanje, lovljenje
Na enem koncu igrišča so klopi, stoli,
gredi …, ki predstavljajo drevje. Otroci sedijo na drevju in predstavljajo
veverice. V oddaljenosti 10-15 m je košara z orehi (žogicami). Za njo se nahaja
čuvajeva hiša. Na voditeljev znak veverice splezajo z drevesa in gredo h
košaram po orehe. Ko so otroci prišli po orehe, vodja zakliče: 'Čuvaj gre!'.
Čuvaj steče za vevericami, te pa bežijo na drevo. Tisto, ki ujame, preden je
prišla na drevo, odpelje s seboj v hišo. Veverica, ki ni bila ujeta, postane
naslednji čuvaj.
148.ŽOGANJE Z BRISAČO
ŠT. IGRALCEV: pari ali
četverke
PRIPOMOČKI: brisače, žoge
NAMEN: zabava, lovljenje
žoge
V parih ali četverkah primejo brisače za
vogale tako, da nastane nekakšna mreža. Nato poskusijo z brisačo vreči žogo
soigralcu in jo potem z brisačo ujeti.
149.KDO BO PRVI?
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: boben
NAMEN: pozorno poslušanje
V razdalji 10 m narišemo dve
črti – start in cilj. Vsi učenci stojijo na startu. Na cilju učiteljica igra na
boben. Ko močno udari, stopijo za korak naprej. Pri tihem udarcu stopijo korak
nazaj. Kdo bo prvi na cilju?
150.TEKMA SKOZI PREDOR
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: plazenje
Učenci se razdelijo v dve
koloni in stojijo v razkoraku. Prvi se na znak splazi pod razkoračenimi nogami
vseh v svoji vrsti. Ko pride na konec, se postavi na rep. Zmaga vrsta, v kateri
so se vsi učenci prvi prebili skozi predor.
151.DOMOV
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: copati
NAMEN: hitro odzivanje
Učenci položijo na tla vsak
svojo copatko in tako označijo dom. Učiteljica odstrani eno copatko. Učenci
tečejo po prostoru, učiteljica pa nenadoma zakliče: 'Domov!' Vsak steče k
najbližji copatki, eden ostane brez doma. Sredi prostora sede na tla in poskrbi,
da pri naslednji igri pravočasno najde dom.
152.ČASOPISNA TEKMA
ŠT. IGRALCEV: dve skupini
PRIPOMOČKI: časopis
NAMEN: štafetna igra
Učenci so razdeljeni v dve
vrsti. Vsak tekmovalec dobi dva časopisa. Na prvem stoji, drugega položi
predse, stopi nanj, dvigne prvega, ga položi predse … Katera vrsta bo hitrejša?
153.HITRE PERICE
ŠT. IGRALCEV: skupine
PRIPOMOČKI: ščipalke za
perilo, krpice blaga, vrvica
NAMEN: tek
Učenci stojijo v kolonah za
črto. V primerni razdalji je napeta vrvica v višini, ki jo dosežejo vsi učenci.
Prvi učenec v vsaki vrsti dobi rutico in ščipalko. Na učiteljičin znak steče k
vrvici in s ščipalko pripne krpico. Nato se vrne in se dotakne naslednjega, ki
čaka za črto. Le-ta steče, sname rutici in ščipalko in oboje prinese
naslednjemu.
154.PAZI, ŽABJI JEZIK!
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: mehka žogica na
elastiki
NAMEN: zadevanje tarče
Žaba z jezikom (mehka žogica
na elastiki) lovi muhe. Muha, ki je ujeta, postane žaba.
155.TEK NA TREH NOGAH
ŠT. IGRALCEV: pari v enakoštevilčnih
skupinah
POTREBUJEMO: vrv, vedro z vodo, plastični
kozarčki, plastenke
Z vrvjo skupaj zvežemo nogi dveh
igralcev. Na eno stran igrišča narišemo črto, 5-8 metrov proč pa drugo
vzporedno črto. Na eno stran postavimo vedra napolnjena z vodo in plastične
kozarčke, na drugo stran pa prazne plastenke. Skupine imajo 5 minut časa za
prenašanje vode iz vedra v plastenke. Po 5 minutah izmerimo količino vode v
vsaki plastenki.
156.IZ KROGA
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
POTREBUJEMO:
kreda
S kredo narišemo krog s premerom 5-6
metrov. Vse tekmovalce postavimo v krog. Tekmovalci prekrižajo roke na hrbtu.
Naloga tekmovalcev je, da poskusijo (ne pregrobo) čim več sotekmovalcev
izriniti iz kroga. Ko nekdo izpade iz kroga, lahko z rokami od zunaj pomaga
tekmovalce vleči iz kroga. Tekmo lahko ponovimo nekajkrat (četrtfinale,
polfinale, finale).
157.PRELUKNJATI ZID
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
POTREBUJEMO:
kreda
Na tla s kredo narišemo črto, ki
predstavlja zid. Na črti stoji delovodja. Ko delovodja zakriči: »Preluknjati
zid!«, vsi stečejo z ene strani črte na drugo stran. Delovodja se premika le po
črti, a poskuša ujeti čim več tekmovalcev, ki stečejo preko zidu. Vsak ujeti
postane nepremični kamen na zidu (črti), ki pa sme premikati roke in pomagati
delovodji pri lovljenju. Zadnji, ki ostane, postane novi delovodja.
158.LOVEC, TUKAJ SEM
ŠT.
IGRALCEV: poljubno
POTREBUJEMO:
majhna žogica
V krogu na sredini stoji lovec z
zavezanimi očmi. Voditelj, ki je v krogu ali pa ne, nekoga pokaže, ta vstane in
reče: »Lovec, tukaj sem!« Lovec mora z žogico zadeti tega, ki se je oglasil. Za
to ima tri poskuse. Vsak zadetek šteje točko. Če lovec zadane tarčo ali ne, se
lovec vsak krog zamenja.
159.TELEKRMAR
ŠT.
IGRALCEV: skupine
POTREBUJEMO:
različne ovire
Tekmovalce razdelimo v homogene
enakoštevilčne kolone. Vsem v koloni, razen zadnjemu zavežemo oči. Na pot,
dolgo 10 metrov nastavimo oviro ali dve. Kolono mora zadnji, ki edini vidi
pripeljati od starta do cilja in mimo ovire. Zmaga skupina, ki pot opravi
brezhibno. Krmar (zadnji v koloni) sme kolono voditi neverbalno, torej z nekimi
fizičnimi znamenji, bodisi s tapkanjem po rami, žgečkanjem predhodnika po boku
(ta požgečka naprej in tako do prvega), rahlim potegom ali potiskom rame
predhodnika...
160.ČEZ MORJE
ŠT.
IGRALCEV: skupine
POTREBUJEMO:
časopisni papir
je igra, v kateri se skupine postavijo v
ravne kolone in za startno črto. Prvemu v skupini damo dva lista časopisnega
papirja. 5 metrov od startne črte zarišemo ciljno črto. Cela skupina mora zgolj
s pomočjo listov priti do cilja in nazaj brez, da bi stopili na tla; stopati
smejo le po listih. Če so otroci večji, lahko igro otežimo tako, da jim damo
manjše liste in morajo hoditi po prstih ter paziti kam stopijo, da ne stopijo
na tla. Vsakokrat, ko kdo stopi na tla in ne na list, se skupini pripiše eno
minus točko.
161.DIRKE Z BALONČKI
ŠT.
IGRALCEV: skupine
POTREBUJEMO:
teniški loparji, vodni balončki, vedra / košare
Učenci se postavijo v kolono in vsak
prvi dobi badminton ali teniški lopar.
Na startni črti v velik zaboj nastavimo napihnjene vodne balončke, na
ciljno črto pa vsaki skupini nastavimo manjši zaboj ali posodo. Črti naj bosta
oddaljeni 5 metrov. Na učiteljev znak mora tisti, ki ima lopar vzeti balonček,
ga dati na lopar (drugo roko da za hrbet) in ga brez odbijanja in prijemanja
prenesti do zaboje ali sklede na ciljni črti. Tam ga odloži v zaboj ali skledo
in se čim hitreje vrne na startno črto, kjer lopar preda naslednjemu
tekmovalcu. Če balonček med prenašanjem pade na tla, ga učenec pobere, vrne na
lopar in nadaljuje pot. Zmaga skupina, ki ji prvi uspe prenesti dogovorjeno
število balončkov.
162.SLAMICO V PLASTENKO
ŠT.
IGRALCEV: dve skupini
POTREBUJEMO:
plastenke, slamice, vrvice, vrč, brizge
Pri tej igri tekmujeta po dve skupini
hkrati. Vsak učenec prve skupine si okrog pasu priveže vrvico, učitelj pa mu
nanjo zadaj priveže vrvico na koncu katere je slamica (če je ta malo upognjena,
prepognjena ali podobno, je igra bolj zabavna in težja). Na ciljno črto učitelj
postavi plastenke do polovice napolnjene z vodo. Plastenk naj bo toliko, kot je
tekmovalcev v eni skupini. Učenci s slamicami se postavijo na startno črto.
Učenci druge skupine, ki takrat tekmuje pa dobijo vrč z vodo in vsak svojo
brizgo. Naloga prvih učencev je, da vsak svojo slamico brez pomoči drugih ali
rok vtakne v svojo plastenko, naloga tekmovalcev druge skupine pa je, da prvim
s čim bolj natančnimi curki vode iz brizg iz določene razdalje (kak meter ali
meter in pol proč narišemo ravno črto ali pa elipsasto črto, ki obkroža vse
plastenke hkrati) nagajajo in otežujejo vtik slamice v plastenko.
Prosim za slovensko ime igre Musical chairs (podobna je Škarjice brusiti, a tu otroci posedejo, ko je konec glasbe). LP Brankogradisnik51@gmail.com. Bi vas pohvalil, pa terjajo, da se registriram v kako omrežje, tega pa načelno ne želim početi.
OdgovoriIzbrišiLP Branko