četrtek, 8. oktober 2020

ABECEDNI ČEBELNJAK

V 1.razredu veliko delamo na glasovih in glasovni analizi besed. Zato sem izdelala abecedni čebelnjak. Zakaj ravno čebelnjak? Delamo namreč po učbenikih in delovnih zvezkih Lili in Bine in tema celotnega razreda je bila povezana s čebelami. 
Vsaka črka abecede ima tako svoj list. Nanj nalepim po eno sličico predmeta, ki se začne na dano črko ter napišem vse štiri abecede, čeprav v prvem razredu spoznamo le veliko tiskano. Tako učenci počasi ozaveščajo to, da obstaja več vrst črk, njihovo obliko. Tisti učenci, ki pa so sposobnejši, pa se lahko tudi učijo pisanje drugih abeced. 
Ko spoznavamo določen glas in črko nato učenci iz reklamnih letakov, starih revij, Cicibanov ... izrežejo sličice predmetov, ki se začnejo na dani glas in jih prilepijo na pravo mesto v čebelnjaku. Na koncu šolskega leta je čebelnjak poln. Seveda lahko tudi dodajajo sličice na prostorčke k črkam, ki smo jih že spoznali, če jih najdejo kasneje. Tako tudi vedo katere črke smo že spoznali. 



 

VSE NAJBOLJŠE ZA TE ...

Pred dvema letoma sem obiskala enega od montessorijevih seminarjev. Tale krog sem spoznala tam in z njim praznujemo rojstne dneve. Ni pa ta krog namenjen le praznovanju, ampak se z njegovo pomočjo učenci učijo tudi imena mesecev, letnih časov ter značilnosti le-teh. Res super zadeva. Dobro bi bilo sicer še to, če bi ga imeli lahko ves čas nalepljenega na tleh in ga ne bi bilo potrebno ves čas postavljati. 



 

BRALKO

 V 2.razredu dajem velik poudarek branju. Vsako jutro, ko se prične pouk in učencem pregledujem domačo nalogo, oni vzamejo iz torbe ali razredne knjižnice knjigo in berejo vsaj 5 minut. Tako se umirijo in lahko pričnemo potem s šolskim delom. Vsak dan naj bi brali tudi doma. Beremo knjige za bralno značko. V podaljšanem bivanju gredo vsak teden v knjižnico. Skupaj gremo v šolsko knjižnico tudi v času pouka. Obiščemo pa tudi krajevno knjižnico, ki je od šole oddaljena manj kot 100 korakov. Velikokrat jim prebrem tudi kakšno pravljico kar tako, za lep dan, ker sem našla kakšno zanimivo slikanico. Beremo na deževen dan, ker ne moremo ven na igrišče.

Pri branju pa nas spodbuja naš Bralko. Bralko je knjižni črv, ki učencem učenje branja naredi lažje, kasneje pa tudi zabavno. Bralkota učenci prvič spoznajo že v 1.razred na dnevu dejavnosti S črkami na pot, saj jih on popelje skozi vse zanimive naloge. 

Več o tem dnevu pa si lahko preberete v eni od predhodnih objav. 



ZMOREM

 Vsak od nas kdaj potrebuje kakšno spodbudno, motivacijsko besedo in tako se je porodila ideja, da učencem ob začetku šolskega leta pripravim majhno presenečenje. Že na morju sem na plaži nabrala majhne kamenčke. Doma sem na njih napisala besedo zmorem z vodoodpornim flomastrom. Kamenčke sem stresla v čarobno vrečko. Na prvi šolski dan, ko smo se z učenci zopet srečali po poletnih počitnicah, sem jim povedala, da sem tudi v času svojega dopusta mislila na njih. 

Učenci so nato iz čarobne vrečke vzeli vsak po en kamenček. Povedali sem jim, da ko jim bo hudo, ko ne bodo vedeli kako naprej, ko ne bodo verjeli vase... naj pogledajo kamenček in si rečejo, da zmorejo. Kamenček so večinoma nato dali v puščico, nekateri v žep, nekateri pa doma na pisalno mizo, kjer pišejo domačo nalogo. 



POZDRAVČEK PO DOOOOLGEEEM ČASU

 Ojoj, koliko časa je že minilo od takrat, ko sem se vam zadnjič oglasila. V tem šolskem letu sem po 14 letih malce izpregla in tako bom imela sedaj več časa za objave, saj imam oddelek podaljšanega bivanja. Bo pa žal nastalo manj učnih pripomočkov, a hkrati bo več objav ugank, pesmi, socialnih in drugih iger.

Nekaj današnjih objav je iz preteklega šolskega leta. Žal le do marca, saj nam je potem tale gospa Korona zaukazala, da učnih pripomočkov ne smemo deliti, se jih dotikati, jih uporabljati ... Učni pripomočki v moji omari so tako žalostno samevali in se konec šolskega leta preselili na podstrešje, kjer čakajo na naslednje šolsko leto, ko bom, upam da, spet skočila v prvi razred.

Bitmoji Image

nedelja, 4. februar 2018

DESETICE IN ENICE

Izdelanih imam več kock. Uporabila sem kar kocke / sestavljanke za majhne otroke, kjer se je nekaj kock izgubilo ali pa so slike na njih že neuporabne. Prelepila sem jih z navadnimi belimi nalepkami in nanje napisala - na ene desetice, na druge enice. S temi kockami se igrami različne igre.
Npr.
1. Učenec vrže dve kocki hkrati. Na eni so desetice, na drugi enice. Sestavi število ter ga prebere.
2. Eden vrže obe kocki, pove koliko je desetic in koliko enic, drugi pa pove število.
3. Dano število  nato tretji učenec pokaže na stotičnem kvadratu.
4. Dano število  zapišejo z besedo.
5. Skupine po 4. Vsak vrže kocki ter si zapiše dobljeno število. Primerjajo dobljena števila med seboj. Tisti, ki je dobil največje število, dobi točko (žetonček/ si nariše zvezdico...). Nato sledi naslednji krog.

... Idej je še veliko. Naj vam tudi učenci predlagajo kaj bi lahko počeli s kockami.




DESETIŠKA ŠTEVILA DO 100

V uvodu spoznavanja števil do 100 vedno najprej uvedem desetiška števila. Učencem je najbolj všeč zgodba o gosenici, ki ima ... koliko nog? 100. In zato je to stonoga. Učenci v parih ali trojkah dobijo en del stonoginega telesa in ji 'obujejo' 10 nog. Tako nato preštevamo koliko nog je na posameznem delu ter koliko nato skupaj. Sproti pišem na dele stonoge tudi desetiška števila.